وبلاگ

لباس استرچ زنانه – اصلاً حواست به این نکات بود؟

لباس استرچ زنانه چیه؟ چه فرقی با لباس های دیگه داره؟

امروز میخواهیم راجب این محصول شگفت انگیز باهم صحب کنیم و بسیار مهمی در مورد این محصول با شما در میان بگذاریم.همچنین شما میتوانید برای بالا بردن اطلاعات خود به دیگر مقاله های سایت مثل لگ طرحدار زنانهپوشاک اسپرت زنانه تاپ ورزشی زنانه و دیگر مقالات سری بزنید تا خریدی آگاهانه انجام دهیدو در نظر داشته باشید برای دیدن محصولات به غیر از سایت از اینستاگرام مجموعه نیز میتوانید دیدن کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

محصولات پر فروش

میتوانید جدیدترین محصولات فیت بادی اسپرت را مشاهده کنید در صورتی که سوالی داشتید میتوانید از بخش تماس با ما و یا پشتیبانی واتس اپ استفاده کنید

به طور کلی پارچه ها به دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد که پارچه های طبیعی شامل ابریشم – پنبه – فلانل – جین – چرم – کنف – مخمل – کتان و پشم تولید میشود و پار چه های مصنوعی از پلی استر – نایلون – اکریلیک – استات – ریون – پشم قطبی و اسپندکس ساخته میشود.اما اصلاً پارچه ی لباس استرچ زنانه به چه پارچه ای گفته میشود؟

استرچ پارچه ی مصنوعی میباشد که قابلیت کشش از ناحیه ی دو طرفه و چهار طرفه دارد که از الیافی کشی همچون اسپندکس ، لاکرا و الاستین درست شده است که این الیاف سبب افزایش مقاومت محصول شده با این امکان که به مواد دیگر هیچگونه خللی وارد نمیکند. از پارچه های کشی در لباس زیر زنانه، لباس های ورزشی و لباس های خانگی استفاده میشود. این کشی که در داخل این نوع از پارچه وجود دارد موجب میشود تا حتی دوخت و دوز نیز بسیار راحتر شود. این پارچه ها در ابتدا در دهه ی 1980 میلادی برای لباس زیر زنانه و لباس شنا به کار گرفته شد که در اوایل دهه 1990 برای کارایی لباس های ورزشی متعدد دیگر نیز به کار گرفته شد. در این دهه مصرف و خرید پارچه ی استرچ بسیار رونق گرفت.

پارچه های استرچ به طور کلی به دودسته طبقه بندی میشود:

1- پارچه های استرچ مقاوم

2- پارچه استرچ راحتی

پارچه استرچ مقاوم به چه نوع پارچه ای گفته میشود؟

پارچه استرچ مقاوم پارچه ای است با کشش و بازیابی بالا و ضریب کشش آن بین 30 درصد تا 50 درصد متغیر میباشد. اینوع پارچه برای لباس شنا و لباس های بافتنی و لباس های ورزشی حرفه ای کاربرد دارد.

پارچه های استرچ راحتی به چه نوع پارچه ای گفته میشود؟

پارچه های راحتی پارچه هایی هستند که قابلیت کشش کمتر از 30 در صد را دارا میباشند و این پارچه ها فقط برای لباس های روزانه قابل استفاده است.

حالا باید به نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اشاره کنیم و آن این است که تفاوت پارچه استرچ دوطرفه و چهار طرفه در چیست؟

پارچه های استرچ دوطرفه پارچه هایی بسیار راحت میباشند اما برای استفاده در لباس های ورزشی مناسب نمیباشند به علت کشش کمی که دارد به شکل اصلی خود قابل بازگشت نمیباشند.

پارچه های استرچ چهار طرفه از سمت دو جهت قابل کشیده شدن میباشد و به علت خاصیت ارتجاعی که دارد بهترین گزینه برای لباس های ورزشی میباشد.

در ادامه میخواهیم راجب انواع پارچه های استرچ صحبت کنیم که عبارتند از کرپ کشی – مخمل کشی – پشم کشی – آستری ابریشمی کشی – شیفون ساتن استرچ – کرپ ابریشمی کشی – استرچ ژاکارد – ساتن ابریشمی کشی – استرچ ژاکارد ویسکوز – استرچ پنبه ای و یا پارچه پیراهنی – ساتن استرچ – استرچ نخی – استرچ بافدار و استرچ پوبلین نخی که در مورد هر کدام مختصراً توضیح خواهیم داد.

انواع پارچه های استرچ

لباس استرچ زنانه از پارچه های مختلفی تولید میشود که هرکدام برای محصول خاصی میباشد که در پائین با این پارچه ها بیشتر آشنا میشویم.

کرپ کشی

این نوع پارچه بسیار با دوام بوده و دارای بافتی متراکم میباشد ظاهر این پارچه نازک مات و یک پارچه است و مصارف این نوع پارچه در کاپشن لباس استرچ زنانه و دامن میباشد.

مخمل کشی

این نوع پارچه بسیار با دوام و نرم میباشد و از ویسکوز و یا پنبه درست میشود و مصارف این پارچه در دامن – شلوار – لباس – کاپشن و پیراهن مورد استفاده قرار میگیرد.

پشم کشی

این نوع پارچه بسیار با دوام و راحت میباشد این پارچه بسیار نرم و صاف بوده و دارای ظاهری مات است. بیشتر مصرف این پارچه در دامن – ژاکت -کاپشن -لباس و شلوار است.

آستر ابریشمی کشی

این پارچه بسیار راحت و سبک میباشد و برای آستر بکار میرود.

شیفون ساتن استرچ

این نوع پارچه بسیار با دوام و سبک بوده و دارای ظاهری پر زرق و برق میباشد و بسیار نرم است و بیشتر برای مصارف لباس – دامن و بلوز استفاده میشود

کرپ ابریشمی کشی

این پارچه ها دارای وزن سنگین و یا متوسط میباشد و دارای ظاهری مات و یا براق است. بیشتر مصارف این نوع پارچه در کاپشن ها و شلوار و لباس و دامن است

استرچ ژاکارد

این نوع پارچه ها دارای مقاومتی بالا میباشد و با ظاهری مات و نرم در بازار عرضه میشود . بیشتر مصرف این وع پارچه در کاپشن لباس و دامن است.

ساتن ابریشمی کشی

این پارچه دارای ظاهری براق و درخشان و پر زرق و برق بوده و دارای وزنی سبک و پارچ های لطیف میباشد.مصرف این پارچه در دامن و بلوز و لباس زیر است.

استرچ ژاکارد ویسکوز

این نوع پارچه ها دارای ظاهری مات و یا نیمه براق است و بسیار نرم میباشد و قابلیت مصرف آن در بلوز تاپ لباس و تنیک و دامن است.

استرچ پنبه ای و یا پارچه پیراهنی

این نوع پارچه از پنبه ساخته شده و قابلیت حفظ رنگ را دارا میباشد. مصرف این نوع پارچه بیشتر در لباس و پیراهن است.

ساتن استرچ

این پارچه ها دارای ظاهری نرم و صاف و متراکم میباشد و مصرف عمده ی آن برای لباس و کت و شلوار دامن و بلوز میباشد.

استرچ نخی

و اما استرچ نخی و یا پنه ای دراری جنسی بسیار لطیف و نرم بوده و مصرف آن برای کاپشن و شلوار و پیراهن و بلوز است.

استرچ بافت دار

این استرچ دارای کشش چهر طرفه بوده و دارای ظاهری نرم مات است و بیشتر موارد استفاده ی آن در تاپ لباس و دامن است.

استرچ پولین نخی

و اما در آخر به سراغ استرچ پوبلین نخی و یا پنبه ای میرویم که بسیار نرم بوده و قابل مصرف در دامن لباس های گرم پیراهن و بلوز میباشد.

در هنگام خرید پارچه استرچ به چه مواردی توجه باید کرد؟

طرح چاپ ومدل پارچه استرچ – تثبیت رنگ در این نوع پارچه – طول و عرض پارچه – آب رفت پارچه و وزن پارچه.

لباس استرچ زنانه

از مزایای لباس استرچ زنانه قابلیت کشسانی بودن این نوع پارچه میباشد زیرا در مدت زمان طولانی لباس شکل خود را از دست نمیدهد. این نوع لباس دارای دوختی بسیار عالی میباشد و از دیگر مزایای آن میتوان به تنوع بالای رنگ پارچه ی آن اشاره کرد علاوه بر این این نوع لباس ها دارای قیمت بسیار مناسب و با ماندگاری بالا هستند.

پارچه ی استرچ علاوه بر کاربرد آن در لباس کارایی دیگری نیز دارد از این نوع پارچه میتوان در تولید شلوار و یا دوخت دامن استفاده کرد.

بهتر است در هنگام خرید این نوع پارچه ها به الگو و چاپ روی پارچه توجه کنید معمولاً نقش هایی که در این نوع پارچه ها وجود دارد به صورت از پیش تعین شده است به همین جهت ممکن است چاپ های آن گاهی اوقات به درستی روی پارچه زده نشده باشد و یا به صورت بی نظم طرح ها زده شده باشد از دیگر نکاتی که میبایست در هنگام خرید پارچه ی استرج به آن توجه شود یک نواختی رنگ پارچه میباشد.در برخی از این پارچه ها لک هایی دیده میشود که بهتر است در هنگام خرید به آن توجه کنید به خصوص در چین خوردگی های پارچه این موضوع دیده میشود.

سعی کنید در هنگام خرید پارچه ، پارچه را در مقابل نور قرار داده تا بتوانید رنگ واقعی پارچه را تشخیص دهید.

معمولاً فروشگاه ها پارچه ها را در معرض نور های مصنوعی قرار میدهند و برخی از این نورها موجب عوض شدن رنگ پارچه میشوند.

تمامی فروشگاه ها پس از این که اقدام به بریدن پارچه میکنند شما دیگر نمیتوانید پارچه را برگردانید پس در هنگام خرید پارچه بسیار دقت فرمائید.

بهتر است قبل از اقدام به خرید به خوبی سایز ها را مشخص کنید تا محاسبه شود برای دوخت هر نوع البسه ای به چه اندازه پارچه ای احتیاج داریم.

یکی دیگر از این نکات توجه به آب رفتگی این نوع پارچه میباشد که اکثر پارچه ها بعد از شستشو کوچک میشوند و یا به اصطلاح آب میروند که پارچه ی استرج نیز از این قبیل پارچه ها میباشد.

از دیگر نکات توجه به وزن پارچه است که به عوامل زیادی بستگی دارد مانند نوع الیاف و بافت پارچه، که وزن بیشتر پارچه همیشه معیاری برای بهتر بودن پارچه نیست.

معمولاً پارچه های استرج قیمتی مناسب با کیفیتی ماندگار هستند و به دلیل تنوع بالا برای انواع لباس ها استفاده میشوند. تنوع رنگی این نوع پارچه و دوخت بسیار راحت و آسان آن موجب شده تا بسیاری از خیاط ها به سراغ این نوع پارچه بروند اما این نوع پارچه دارای معایبی نیز میباشد.

یکی از ای معایب به این شکل است که هنگام قرار گرفن در گرما این نوع پارچه ها ممکن است قابلیت کشسانی خود را حفظ نکند و به دلیل کشش خوب آن به مرور زمان لباس فرم بدی به خود بگیرد.

بهتر است برای دوختن پارچه ی استرج از سوزن ژرسه دوزی استفاده کنیم و در هنگام دوخت درجه ی دوختن را کم کنیم و نیز میتوانیم از دوخت های زیگزاگ برای پوشاندن درزها استفاده کنیم زیرا که معمولا از دوخت معمولی برای این نوع پارچه ها استفاده نمیکنند و برای جلوگیری از چین خوردگی پارچه در هنگام دوختن اصلاً پارچه را نکشید و نیز ماسوره ی چرخ خیاطی را با سر دوز و یا نخ ترویرا سعی کنید پر کنید همچنین در هنگام دوختن میتوانید روزنامه ای در زیر پارچه بگذارید و بعد از دوختن به راحتی آن روزنامه ها را از پارچه جدا کنید برای دوختن این پارچه ها از یک روز قبل پارچه را شستشو کرده تا کاملاً صاف و خشک شود.

حرف آخر…

امیدوارم توانسته باشیم با ارائه ی این مقاله شما عزیزان را در انتخابی آگاهانه و خریدی مطمئن و دلچسب راهنمایی کرده باشیم. همانطور که بار ها و بار ها گفته ایم شعار مجموعه ی فیت بادی اسپرت جلب رضایت شما عزیزان است و تمام پرسنل این مجموعه برای تحقق این آرمان هر روز در تلاش هستند.باشد که موجب رضایت شما عزیزان فراهم شود.

فروشگاه فیت بادی اسپرت