وبلاگ

عوارض ترک ناگهانی ورزش!!!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم .

قطعا ورزش یکی از اصلی ‌ترین ستون‌ های حفظ سلامتی بدن و شادابی انسان محسوب می‌شود حالا فکر کنید که شما ورزش را به ‌یک ‌باره کنار گذاشته‌ اید!!!

 امروز قصد داریم تا در مورد عوارض ترک ناگهانی ورزش با شما عزیزان گفتگو کنید پس لطفاً با ما همراه باشید .

فیت بادی اسپرت

پزشکان به افرادی که ورزش را ناگهانی کنار می‌گذارند هشدار می‌دهند که ممکن است این اتفاق باعث صدمات جدی در بدن آن‌ ها شود.

 ترک ورزش که به دلایل مختلف از جمله مسافرت، تغییر و جابه‌جایی محل زندگی، تحصیل ،امتحانات و هر دلیل دیگری می‌تواند اتفاق بیفتد عواقب بسیار بدی بر روی سلامت فرد می‌گذارد.

اگر شما برای چند روز فقط قصد دارید تمرین و ورزش کردن را کنار بگذارید اتفاق خاصی برای بدن شما نمی‌افتد.

 در صورتی ‌که شما تمرینات منظم هر روز داشته ‌اید بدن شما از این فرصت برای ریکاوری و ترمیم بافت ‌های آسیب ‌دیده خود استفاده می‌کند و حتی در نتیجه شما قوی‌ تر به میدان بازخواهید گشت.

 اما اگر در این مدت علاوه ‌بر ورزش نکردن شروع به مصرف الکل، مواد مخدر ،غذای ناسالم و هر عملی که به بدن شما آسیب بزند کنید قطعا بدن شما دچار مشکلات فراوانی می‌شود .

حالا تصور می‌کنیم شما فقط برای یک هفته قرار است تمرین نکنید یا تمرین نکردن شما از یک هفته گذشته است قطعاً به ‌تدریج فیبرها عضله تحلیل می‌رود و شما با عضلاتی نرم ‌تر و شل تر مواجه می‌شوید.

 بدن شما در این حالت برای محافظت از بافت‌های عضلانی شروع به ذخیره آب اضافه می‌کند ولی اگر دوباره به تمرینات منظم  برگردید متوجه تغییرات آن‌ چنانی در نوع و شدت ورزش و دویدن نمی‌شوید و طی چند جلسه می‌توانید عضلاتتان را به شکل قبل بازگردانید .

حالا تصور می‌کنیم شما یک ماه است که ورزش را کنار گذاشته‌اید بعد از مدت یک ماه درصد بالایی از قدرت و توده عضلانی شما از بین خواهد رفت و به‌ جای عضله‌ سازی و بالا بردن وزن به چربی بدنتان اضافه می‌شود، قطعا در این مدت استرس و اختلال نیز در ریتم زندگی شما به وجود می‌آید و متابولیسم بدنتان تنبل و کند می‌شود و کم‌کم شما آماده و مستعد دریافت برخی بیماری‌های مثل بیماری‌های قلبی و استرس‌ زا خواهید شد .

حالا اگر شما یک سالی است ورزش را کنار گذاشته‌اید احتمالاً اضافه ‌وزن قابل ‌توجهی پیدا کرده و توده‌های عضلانی خود را از دست داده‌اید.

 متابولیسم بدن شما کاملاً تنبل شده و حالا کاملاً جدی در معرض بیماری‌هایی مثل فشارخون و کلسترول و دیابت نوع دو است ،قطعا در ادامه این امر بی ‌خوابی و افسردگی نیز به ‌دنبال شما خواهد آمد .

برای این‌که این اتفاقات تلخ و شوم برای شما نیفتد همین حالا لباس ورزشی بر تن کنید و شروع به ورزش کردن در منزل یا پارک محله ‌تان کنید و برای این ‌که بتوانید ورزش حرفه‌ای خود را دنبال کنید کافی است به اولین باشگاه نزدیک به منزلتان یا محل کارتان رفته و زیر نظر مربیان حرفه‌ای شروع به تمرینات کنید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.