وبلاگ

پاسخ به سه سوال مهم در مورد بدنسازی بانوان!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم.

امروز قصد داریم تا با شما عزیزان در مورد سه سوال بسیار مهم که در بدن ‌سازی بانوان که برای عموم پیش می‌آید گفت‌وگو کنیم و پاسخ آن‌ها را به شما بدهیم پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

فیت بادی اسپرت

طبق آمار رسمی فدراسیون‌های جهانی بدن ‌سازی پرطرفدارترین ورزش حال حاضر جهان است و بعد از آن هنرهای رزمی و بعد از آن فوتبال.

 حالا این ورزش پرطرفدار در سراسر جهان که عمده مردم جهان درگیر آن هستند برای بانوان کمی خاص ‌تر است و شاید برای بانوان سرزمین ما سوال‌های مبهمی را ایجاد کند.

 سه سوال بسیار مهم که متداول از مربیان و حرفه‌ای‌های این ورزش انجام می‌شود را قصد داریم در این مقاله مطرح و پاسخ هر سه آن‌ها را خدمت شما عرض نماییم .

سوال اول

آیا ورزش بدن‌سازی همانگونه که برای مرد ها مفید است فایده‌ای هم برای زن‌ها دارد ؟

سوال دوم

آیا زنان با انجام دادن ورزش بدن‌سازی بدنی مردانه پیدا می‌کنند و ظرافت زنانه خود را از دست می‌دهند ؟

سوال سوم

آیا ورزش بدن‌سازی از لحاظ آناتومی و فیزیولوژی می‌تواند خطرزا برای زنان باشد ؟

در پاسخ به سوال یک باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که فلسفه هر ورزشی برای قهرمانی و کسب افتخار برای مردان و زنان داشتن اندام سالم دلخواه و سوزاندن چربی‌های اضافه است و همچنین بالا بردن توانایی بدن و مهارت‌های فنی و می‌توان گفت بدن‌سازی تمام این موارد را شامل می‌شود.

 از آن جا که جامعه زنان ما نسبت به مردان کمی کم ‌تحرک تر است می‌توان گفت که انجام دادن ورزش بدن‌سازی نه ‌تنها برای زنان مفید بلکه واجب عینی نیز محسوب می‌شود.

 چرا که اکثراً زنان با پا گذاشتن به دوران میان ‌سالی خود دردهای مفصلی، پوکی استخوان ،روماتیسم و غیره … را دارا می‌شوند، که با انجام دادن این ورزش می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری نمایند .

در خصوص سوال دوم باید بگوییم که طبق تحقیقات انجام ‌شده و نتایج عملی به‌ دست ‌آمده بدن‌سازی نه ‌تنها بدن زنان را شبیه مردان نکرده بلکه فرم دخترانه تر و زیباتری به بدن آن‌ها می‌دهد.

 این اشتباه تفکری بسیار رایج است که در ذهن خانم ‌ها وجود دارد.

 که با انجام ورزش بدن ‌سازی بدنشان شبیه مردها می‌شود شاید به این دلیل است که آن‌ها قهرمانان زنان این رشته را دیدند اما به این نکته دقت نکرده‌اند که قهرمانان استروئیدی از برخی هورمون‌ها و داروها استفاده می‌کنند تا بدن خود را شبیه به بدن بدن ‌ساز های مرد کنند و کاملاً عده‌ای محدود و خاص هستند ولی تمام هنرپیشه‌های مطرح هالیوود و تمام مدل‌های مطرح جهان همگی ورزش بدن‌سازی را انجام می‌دهند و همگی دارای بدن‌های زیبا و جذاب هستند، بدن ‌هایی که در لباس بهتر نیز به‌نظر می‌رسند .

در خصوص سوال سوم نیز باید به شما بگوییم و هر ورزشی خطر صدمات خاص خودش را دارد و این غیرقابل‌انکار است .

اما اگر زیر نظر مربی حرفه‌ای و متخصص تغذیه انجام شود صد در صد نتایج مطلوب دارد و هیچ آسیبی به شما نمی‌رسد.

 ولی اگر شما بخواهید سر خود از مکمل‌ها و داروهای غیر مجاز استفاده کنید یا بدون داشتن برنامه‌ای خاص شروع به زدن وزنه کنید قطعا بدن شما آسیب خواهد دید و این چیزی است که ما اصلا به شما پیشنهاد نمی‌کنیم شما خانم‌ها می‌توانید با ثبت‌نام در یک باشگاه و با پوشیدن لباس ورزشی زنانه و  زیر نظر متخصص تغذیه و مربی حرفه‌ای و دارای مجوز باشگاه مربوطه شروع به فعالیت کنید و بدنی زیبا و شاداب و سرحال برای خود بسازید.

 امیدواریم توانسته باشیم به سوالات مهم درون ذهن شما در مورد ورزش بدن‌سازی پاسخ داده باشیم.

 سپاس که تا پایان با ما همراه بودید .