وبلاگ

ورزش هایی در قالب بازی برای کودکان!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرستدیم که می توانیم با یک مقاله دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم .

برخی بازی‌ها هستند که جنبه ورزش هم دارند و می‌توانند کودکان ما را از لحاظ جسمی ارتقا داده و همچنین آن‌ها را بانشاط و سرگرم نگه دارند. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از این بازی ‌های ورزشی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

فیت بادی اسپرت

والیبال پتویی یکی از بازی‌هایی است که از لحاظ روان‌ شناسی می‌تواند کار تیمی را به کودکان ما بیاموزد و همچنین به‌ خاطر جنب ‌و جوش فراوان جنبه ورزش هم پیدا می‌کند و می‌تواند روحیه فرزندان ما را بسیار بالا ببرد.

 روش کار به این صورت است که بچه‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کنیم و آن‌ها باید دو به‌ دو یک پتو را در دست داشته باشند و با استفاده از آن بتوانند توپ والیبال را از روی تور به آن طرف زمین پرتاب کنند.

 این کار باعث می‌شود تا هماهنگی و کار تیمی بین بچه ‌ها شکل بگیرد و بسیار صحنه‌های جالب و خنده‌داری نیز به وجود می‌آید.

 والدین نیز می‌توانند با آن‌ها در این بازی شریک باشند مثلاً مادران می‌توانند با پوشیدن تیشرت ورزشی زنانه راحت به کودکانشان در این بازی کمک کنند .

بازی بعدی که می‌تواند تمرکز و تیزبینی کودکانمان را بسیار بالا ببرد و تقویت کند بازی به نام پرتاب توپ به سوراخ است.

 برای این کار شما لازم است تا یک تایر را به درختی آویزان کرده و از بچه‌ها بخواهید تا توپ را از وسط آن رد کنند.

 این کار باعث بالا رفتن تمرکز آن‌ها می‌شود جالب است بدانید که در اکثر تیم‌های فوتبال حرفه‌ای دنیا نیز چنین چیزی به‌ صورت حرفه‌ای ‌تر و کاملاً در بستر لوازم حرفه‌ای ورزشی درحال انجام است و برای زدن ضربه‌های ایستگاهی از آن استفاده می‌کنند .

یکی دیگر از این بازی‌ها که می‌توانیم با کودکان خود انجام دهیم بازی وسطی است که برای ما ایرانی‌ها بسیار خاطره ‌انگیز است این بازی از سه نفر به بالا انجام می‌شود و قاعده‌اش به این شکل است که دو نفر توپ را سعی می‌کند به نفری که وسط است بزنند و او برای این‌ که توپ به بدنش اصابت نکند جا خالی می‌دهد یا اصطلاحاً وقتی توپ را می‌گیرد می‌گوید یک بل گرفتم.

 این بازی باعث می‌شود تا هم جنب‌ و جوش زیادی برای کودکمان به وجود بیاید و هم تمرکز آن ها نسبت‌ به محیط اطرافشان و عکس ‌العمل‌های ناگهانیشان بالاتر برود .

گاهی اوقات پیش می‌آید که شما می‌خواهید با فرزند خود در منزل شروع به بازی و ورزش کنید و شرایط بیرون رفتن از خانه را ندارید.

 مناسب‌ترین ورزش‌ و بازی‌ در منزل بازی با وسایل ورزشی فومی است ، زیرا این وسایل به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توانند به اسباب و اثاثیه منزل شما آسیب برساند.

 مثلاً شما می‌توانید با توپ بسکتبال فومی و توپ فوتبال فومی یا حتی توپ والیبال فومی با کودک خود شروع به ورزش و سرگرم کردن آن بکنید.

 ورزش‌های دیگری نیز وجود دارد که به‌ عنوان بازی می‌توان با فرزندان خود آن را انجام دهید، مثل فوتبال بالنی مثل شوت‌های کوتاه و بلند مثل انداختن قوطی‌ها و غیره که ما در این مقاله به چند تن از این موارد اشاره کردیم.

 امیدواریم لحظات شادی را در کنار خانواده و فرزندان خود سپری کنید و بدنتان در سلامتی کامل و روحتان در آرامش باشد.

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .