وبلاگ

همه آن چیزی که باید درباره ورزش کرلینگ بدانید!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم، امروز قصد داریم تا ورزش زیبا و جذذاب کرلینگ را به شما معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

فیت بادی اسپرت

.یکی از ورزش هایی که در المپیک جهانی حضور دارد و کمتر کسی به این ورزش توجه می کند،ورزش کرلینگ است .

کرلینگ یک ورزش گروهی است که با حرکت دادن سنگ ها بر روی صفحه یخی انجام می گیرد،در این بازی سنگ ها به سوی هدفی تشکیل شده از سه دایره متداخل لغزانده می گرداند.

ممکن است شما هم تا کنون نام کرلینگ به گوشتان نرسیده باشد.این ورزش در المپیک زمستانی که در سال های گذشته برگذار شد توجه افراد زیادی را به سوی خود جلب کرد.

 این ورزش هم سبک ورزش های باستانی و متداول المپیکی نیست و کمی با آن متفاوت است. زمین بازی کرلینگ با توجه به استانداردهای فدراسیون جهانی کرلینگ تنظیم شده و زمینی یخی است که با دقت بسیار بالایی طراحی شده است.

 یخی که در این زمین ها استفاده شده به شکل مصنوعی است و به وسیله یخچال ها همیشه سرد نگهداری می شود.

روش اجرای بازی کرلینگ

 در این بازی یکی از چهار نفر عضو تشکیل دهنده تیم یک وزنه سنگین از جنس سنگ خارا است را به طرف نقطه هدف،که همان خانه نام دارد،رها می نماید.

با توجه به فاصله ای که سنگ خارا رها شده از خانه تا پایان مسیر دارد،امتیاز به پرتاب انجام شده داده خواهد شد.

در طی پرتاب های دیگر اعضای تیم می توانند با عمل جارو کشیدن مسیر،تغییراتی در سطح مسیر سنگ ایجاد نمایند و سرعت ینگ را تغییر دهند تا در کمترین فاصله از خانه توقف نماید.

و همانطور که با خود حدس میزنید سنگ هایی که به میانه زمین نرسیده اند و یا از خط پایان عبور نکرده اند از مسابقه کنار گذاشته می شوند .

همانطور که می دانید بسیاری هدف از ورزش را تحرک بالا و کاهش وزن می دانند،  ورزش کرلینگ بخاطر عدم جنب و جوش در آن به ورزش مخصوص افراد تنبل تعریف شده است .

کرلینگ در ایران!؟

 با توجه به خبر هایی که به گوش می رسد، مسئولان در تلاش هستند که زمین های این نوع ورزش را آماده کنند و استارت این ورزش در کشورمان ایران بزنند.

البته اگر شما علاقمند به این ورزش هستید می توانید با پوشیدن ست ورزشی و یا لباس ورزشی و استفاده از کلاه و لوازم ایمنی به پیست های پاتیناژ بروید و کمی حس این ورزش را تجربه کنید.

امیدوریم توانسته باشیم مطالب مفید و جالبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.