وبلاگ

ورزش های مناسب در زمان بارداری!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم.

امروز قصد داریم تا شما را با برخی ورزش ‌هایی که می‌توان در دوران بارداری انجام داد بیشتر آشنا کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید .

فیت بادی اسپرت

انجام دادن ورزش همیشه حال انسان را خوب می‌کند و می‌تواند عضلات بدن را قوی سازد.

 در دوران بارداری نیز این قضیه کاملاً صدق می‌کند و ورزش‌های سبک می‌تواند حال مادر را بسیار شاداب و سرحال کند.

 از این ‌رو برای انجام زایمان طبیعی نیز برخی از عضلات بدن باید تقویت شوند تا زایمان به ‌راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی انجام گیرد و برای همین ورزش کردن در این دوران به‌ صورت سبک و کاملاً حرفه‌ای امری بدیهی و ضروری است. ‌

این ورزش‌ها کاملاً می‌تواند بر پایه توان و همچنین علایق مادرهای باردار صورت گیرد مثلاً خانم‌هایی که قبل ‌از دوران بارداری ورزش کرده و ورزش‌های تقریباً نیمه‌ سنگین انجام داده‌اند به ‌مراتب در این دوران راحت ‌تر از خانم ‌های خانه دار مشغول ورزش می‌شوند و می‌توانند حرکت های مورد نظر خود را انجام دهند.

 نکته‌ای بسیار مهمی که در این قضیه باید رعایت کرد این است که تحت هیچ شرایطی تاکید می‌کنیم تحت هیچ شرایطی مادر در دوران بارداری نباید طوری ورزش کند که دچار خستگی و یا از پا افتادگی مفرط شود چرا که این عوامل می‌توانند به ‌سلامت وی و جنین آسیب بزند .

اولین ورزشی که در این دوران ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که پیاده‌روی کنید، پیاده‌روی وجه مشترک تمام فصل هاست چرا که در هر فصلی لذت خاص خودش را دارد شما می‌توانید با پوشیدن یک تیشرت ورزشی زنانه و یک کتانی راحت شروع به پیاده‌روی کنید و از نور آفتاب بهترین استفاده و لذت را ببرید.

 یعنی هم ویتامین دی بدن خود را تامین کنید و لذت پیاده ‌روی را برای خود بیشتر کنید این پیاده‌ روی می‌تواند همراه با گوش دادن به موزیکی باشد که احوال شما را زیباتر می کند اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید به‌ هیچ ‌وجه در مکان‌ های شلوغ پیاده ‌روی نفرمایید و فقط کافیست شما دو الی سه کیلومتر در روز پیاده ‌روی داشته باشید تا هم خستگی برایتان به وجود نیاید و هم ورزش مورد نظر را انجام داده باشید .

شنا کردن نیز می‌تواند به شما در ماه‌های اول بارداری آرامش خاصی بدهد اما این نکته را در نظر داشته باشید از الزامات و واجبات حضور زن باردار در استخر و شنا کردن آن بودن یک همراه مسلط به شنا در کنار اوست که در صورت گرفتگی اعضای بدن و یا بد شدن حال او بتواند سریعاً او را از آب خارج کند.

 قطعا باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باید آبی که در آن شنا می‌کنید کاملاً بهداشتی و تمیز باشد تا خدای ‌نکرده عفونت وارد بدن شما نشود .

یکی از ورزش‌هایی که تمام خانم‌ها احتمالاً از آن لذت می‌برند و از قدیم‌ الایام تا این لحظه بسیار مورد توجه خانم‌ ها قرار گرفته ‌است ورزش رقص است، شما می‌توانید در تایم‌ های کوتاه شروع به رقصیدن کنید تا هم تحرک لازم را داشته باشید و هم شادی و نشاط را به خود منتقل کنید البته که باز تاکید می‌کنیم این ورزش نیز نباید به طوری باشد که شما دچار احساس خستگی مفرط بکنید .

باز هم تاکید می‌کنیم در دوران بارداری تحت هیچ شرایطی شما نباید ورزش‌های سخت و سنگین انجام دهید و به‌ هیچ‌ عنوان نباید به ‌گونه‌ای ورزش کنید که احساس خستگی به درون بدن شما منتقل گردد.

 امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.