وبلاگ

کبدی ورزشی پر از شادی و هیجان!

با سلام حدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می تواننیم با یک مقاله تخصیی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم، امروز قصد داریم تا در مورد رشته کبدی با شما خوبان گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

فیت بادی اسپرت

یکی دیگر از ورزش های عجیب که ما باید آن را بشناسیم کبدی است،کبدی بیشتر در هند و پاکستان و ایران رایج است،اولین بار سال ۱۳۸۱ بود که مسابقات قهرمانی این بازی برای مردان در سطح آسیا بر پا شد.

تعریف کبدی:

کبدی بازی است کم خرج همچنین این بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک هم نیز دارد که ترکیبی از کشتی و راگبی است.

برای گرفتن مهاجم و یا گریختن از دست حریف ، در این بازی نیاز به مهارت دارید همچنین انعطاف پذیری ،چابکی،استقامت و جرأت دیگر مهارت هایی است که شما باید آن را دارا باشید.

قوانین و مقررات بازی کبدی

 ۱.هرتیم دارای ۱۲ بازیکن که ۷ نفر به صورت فیکس و ۵ نفر به عنوان بازیکن ذخیره بر روی نیمکت قرار می گیرند.

 ۲.تعویض ها زمانی انجام می شود که تایم اوت پزشکی باشد یا تایم اوت مربی ،همچنین محدودیتی برای تعویض کردن وجود ندارد.

 ۳.زمان بازی ۲ ست ۲۰ دقیقه ای است که در صورت مساوی بودن بازی، پنج حمله از طرف دوتیم انجام می شود  و اگر دوباره به مساوی رسیدند حمله ها یک به یک می شود تا تیم برنده مشخص شود.

 ۴.وقت استراحت هم ۵ دقیقه بین دو ست انجام می شود فواید بازی کبدی ورزش کبدی از نظر استقامت بدنی شما را به بهترین لول می رساند ،همچنین وقتی شما به طور مداوم این بازی را انجام بدین باعث میشود که شما عکس العمل و سرعت بیشتری را دارا باشید. همچنین باعث بهتر کار کردن دو نیمکره مغز شما می شود یعنی اینکه میتوانید چند کار را به صورت همزمان انجام بدهید و این عمل شما باعث پویایی ذهن شما نیز می شود.

وقتی شما در ورزش کبدی تصمیم می گیرید که به حمله بروید،به مرور زمان باعث این می شود که شما به خودتان بیشتر اعتماد می کنید و در نتیجه از کمتر چیزی می ترسید و اگر هم بخواهید استارت کاری را بزنید استرس نمی گیرید.

در ورزش کبدی شما اول حریف را آنالیز می کنید و بعد به سمت او حمله می کنید این کار شما باعث می شود که شما در زندگی تان هم به جزئیات بیشتر توجه کنید.

افتخارات کبدی ایران در بازی های آسیایی مردان، تیم ما عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته با این که ما تا سال ۲۰۰۲ در این رقابت ها حضور نداشتیم. درسال ۲۰۰۶ ما توانستیم رتبه چهارم آسیا را کسب کنیم،در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ ما نایب قهرمان آسیا شدیم و نهایتا درسال ۲۰۱۸ ما قهرمان این سری مسابقات در آسیا شدیم همچنین در بازی های آسیایی زنان ما از سال ۲۰۱۰ توانستیم به این مسابقات راه پیدا کنیم و در آن سال ما سوم آسیا شدیم ، همچنین در سال ۲۰۱۴ مانند آقایان ما نایب قهرمان شدیم و سال ۲۰۱۸ هم به مقام قهرمانی رسیدیم. در ورزش کبدی ما به جایی رسیدیم که می توانیم ادعا کنیم که یکی از قدرت های جهان هستیم.

 این ورزش بین بانوان سرزمین ما بسیار محبوب شده است.

اگر شما از این ورزش خوشتان می آید همین حالا لباس ورزشی و یا ست اسپرت زنانه خود را در ساکتان قرار دهید و برای ثبت نام به باشگاه رجوع کنید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.