وبلاگ

پرش سه گانه چیست؟

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحالیم که می توانیم با یک مقاله ی دیگر در خدمت شما باشیم، امروز قصد داریم تا در مورد ورزش پرش سه گانه با سه گام با شما عزیزان گفتگو کنیم پس لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

فیت بادی اسپرت

پرش سه گانه چیست؟

پرش سه گام یک رویداد دوومیدانی در دو و میدانی است که شرکت کننده را ملزم می کند یک پرش طول را در سه مرحله انجام دهد.

سه مرحله پرش سه گام عبارتند از: پرش، پله و پرش. این کار از یک شروع دویدن انجام می شود، بسیار شبیه به شروع پرش طول.

آیا پرش سه گام یک رویداد المپیک است؟

پرش سه گام از بازی های المپیک باستان الهام گرفته شده است و از همان ابتدا در سال 1896 یک رویداد در المپیک مدرن بوده است! با این حال، 100 سال طول کشید تا پرش سه گام زنان گنجانده شود.

در اولین بازی های المپیک مدرن، پرش سه گام شامل دو پرش روی یک پا و سپس یک پرش بود. بازی های المپیک اولیه نیز شامل پرش سه گام ایستاده بود، اما مانند پرش طول آن، با ساخت عرصه های سرپوشیده، این پرش به تدریج حذف شد.

رکورد فعلی پرش سه گام مردان در اختیار جاناتان ادواردز از بریتانیا است. او در سال 1995 رکورد 18.29 متر را به نام خود ثبت کرد. در همان سال، اینسا کراوتس با پرش 15.5 متری خود رکورد جهانی زنان را به دست آورد.

آیا می دانستید…؟

منابع تاریخی در مورد بازی های المپیک باستان بیان می کنند که شرکت کنندگان موفق به پرش 15 متر یا بیشتر می شدند. این زمانی است که مردم متوجه شدند که باید بیش از یک قدم بردارند تا به این نقطه برسند! با این حال، هیچ سابقه ای از پرش سه گانه در هیچ متون تاریخی وجود ندارد، بنابراین ضبط یک پرش 15 متری می تواند به این دلیل باشد که نویسنده بخواهد مردم را تحت تاثیر قرار دهد و طول پرش را طولانی تر کند.

با آموزش ویکی «تاریخ بازی‌های المپیک چیست؟» درباره بازی‌های المپیک تابستانی بیشتر بیاموزید.

قوانین پرش سه گام چیست؟

برخی از قوانین پا برای پرش سه گام وجود دارد زیرا شامل مراحل بسیار زیادی است. ورزشکار باید مطمئن شود که پرش خود را با همان پایی که با آن بلند شده فرود می‌آورد، سپس باید به تناوب با پای دیگر از روی پله فرود بیاید. سپس آنها باید از این پا پرش کنند و می توانند روی هر دو پا فرود آیند.

اندازه گیری پرش سه گانه

تکنیک های پرش سه گانه

چهار بخش مهم پرش سه گام وجود دارد که ورزشکاران برای انجام یک پرش موفق باید تمرین کنند.

رویکرد

این بدون شک مهمترین بخش پرش سه گانه است. ورزشکار از باند فرودگاه به سمت خط برخاست، جایی که پرش از آن اندازه گیری می شود، می دود. این بخش مهم است زیرا آنها باید سرعت خوبی را در کل پرش حفظ کنند.

هاپ

این قسمت از پرش زمانی شروع می شود که ورزشکار علامت تیک آف را روی یک پا بگذارد و با حداکثر حرکت ممکن خود را به جلو می راند.

گام

هنگامی که ورزشکار در مرحله هاپ فرود آمد، مرحله استپ شروع می شود. آنها باید از حرکت پرش برای پرش به جلو و بالا استفاده کنند. آنها باید پای خود را تا جایی که ممکن است به سمت بالا بکشند تا بیشترین پرش را انجام دهند.

پرش کنید

هنگامی که گام ورزشکار فرود آمد، آنها به سمت پرش حرکت می کنند. این قسمت بسیار شبیه به پرش طول است و در حین اتمام در گودال ماسه ای فرود می آیند. جهنده باید سعی کند پس از فرود به عقب ننشیند یا دستان خود را پشت پاهای خود در گودال ماسه ای قرار ندهد تا به اندازه گیری فاصله کمک کند.

اگر شما علاقمند به این ورزش جذاب هستید می توانید با تهیه لباس ورزشی مخصوص و شرکت در کلاس های آموزشی به این ورزش مهیج بپردازید.

بانوان نیز می توانند با تهیه ست ورزشی و یا تاپ ورزشی زنانه (در صورت سر پوشیده بودن محل ورزش) زیر نظر مربی به این ورزش جذاب بپردازند.