وبلاگ

ورزش های اصلاحی چه فوایدی دارند؟

با سلام خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما باشیم امروز قصد داریم تادر مورد ورزش اصلاحی با شما گفتگو کنیم پس لطفاً با ما همراه باشید.

فیت بادی اسپرت

ورزش اصلاحی چیست؟

همه ما در زندگی روزمره حرکت می کنیم. اینکه خوب حرکت کنیم یا نه داستان دیگری است.

اگر تا به حال به فیزیوتراپی رفته اید، مورد ارزیابی قرار گرفته اید و تمرینات خاصی برای شما تجویز شده است تا به شما کمک کند با درد کمتری حرکت کنید.

حتی اگر درد یا ناراحتی نداشته باشید، الگوهای حرکتی ضعیف در نهایت می تواند منجر به آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد و مشکلات حرکتی شود.

تمرینات اصلاحی تکنیکی است که دانش آناتومی و بیومکانیک را برای رفع جبران‌ها و عدم تعادل برای بهبود کیفیت کلی حرکت شما ترکیب می‌کند. یک ارزیابی ماهرانه نحوه حرکت بدن به عنوان یک کل را در نظر می گیرد و چگونه یک ناحیه می تواند بر روی قسمت های دیگر در سراسر زنجیره جنبشی تأثیر بگذارد، نه فقط وضعیت ایستا.

شایان ذکر است که اصطلاح “تمرین اصلاحی” بدون ارزیابی مناسب هیچ معنایی ندارد. تمرینات اصلاحی برای بهبود یک اختلال حرکتی خاص استفاده می شود.

ورزش های اصلاحی را می توان توسط متخصصان مختلف مراقبت های بهداشتی و تناسب اندام آموزش دیده نیز استفاده کرد. تجویز کننده نیاز به یک آناتومی قوی و مکانیک حرکتی عملکردی دارد تا بفهمد چه چیزی را اصلاح می کند.

دقیقاً به همین دلیل است که نمی توانید فقط یک ویدیوی “بهترین تمرینات اصلاحی” را تماشا کنید.

تمرینات اصلاحی مناسب برای شما با دیگران متفاوت است و بر اساس نیازهای فردی شما است.

در صورت نیاز می توان از هر ورزش یا حرکتی به عنوان یک اصلاح کننده استفاده کرد. تمرینات اصلاحی می تواند انواع تمرینات کششی، انعطاف پذیری، تحرکی یا تقویتی برای هدف قرار دادن مسائل خاص باشد.

آنها مجموعه‌ای از تمرین‌های فوق‌مخفی نیستند.

تمرین عملکردی در مقابل تمرین اصلاحی

این دو اصطلاح اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند، اما یکسان نیستند.

تمرین عملکردی یک حرکت ترکیبی با هدف بهبود حرکات خاص مورد نیاز برای یک ورزش خاص یا حرکات در زندگی روزمره است. به عنوان مثال می توان به اسکات، لانژ و استپ آپ اشاره کرد. انتخاب های ورزشی بر اساس نیازهای خاص فعالیت می تواند متفاوت باشد.

تمرینات عملکردی هنوز مفهومی متفاوت است و علاوه بر تمرینات قدرتی، جنبه هایی مانند آماده سازی متابولیک و تمرینات تناوبی با شدت بالا را نیز شامل می شود.

هدف یک تمرین اصلاحی اصلاح یک اختلال یا محدودیت خاصی است که از حرکت صحیح جلوگیری می کند، به عنوان مثال، اگر زانوهای شخصی در حین اسکات به سمت داخل جمع شوند.

اهدافی که در پس چرایی انتخاب یک تمرین خاص وجود دارد نیز متفاوت است. به عنوان مثال، تمرین مشابه یا مشابه ممکن است به عنوان یک تمرین عملکردی یا تمرین اصلاحی عمل کند، اما تمرکز یا استدلال پشت انتخاب متفاوت خواهد بود.

این پادکست سریع 5 دقیقه ای در توضیح این دو، به علاوه برخی حقایق جالب دیگر، کار بسیار خوبی انجام می دهد.

فواید ورزش اصلاحی

تحرک و الگوهای حرکتی را بهبود می بخشد

وضعیت، ثبات و کنترل حرکات را بهبود می بخشد

تعادل قدرت بین عضلات بدن را بهبود می بخشد

خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد و استرس های غیر ضروری را بر بدن کاهش می دهد

به باز کردن فرصت‌های ورزشی جدید کمک می‌کند که ممکن است قبلاً در دسترس نبوده باشند

فاصله بین توانبخشی و بازگشت به تناسب اندام یا فعالیت های ورزشی را پر می کند

تحرک فعلی، تناسب اندام یا عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد

عدم تعادل عضلانی چیست؟

عدم تعادل عضلانی یکی از آن اصطلاحاتی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کمی مبهم است اما به نظر می‌رسد که مبانی زیادی را پوشش می‌دهد و به نظر می‌رسد که کسی می‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند.

به طور خلاصه، عضلات دارای گروه های متضاد هستند، به عنوان مثال، عضلات چهار ران و همسترینگ. چهار طرف زانو را امتداد می دهد (صاف می کند) و همسترینگ زانو را خم می کند (خم می شود). هنگامی که یک گروه عضلانی به طور قابل توجهی قوی تر، ضعیف تر یا محدودتر از دیگری باشد، این بر حرکات تأثیر می گذارد.

نمونه دیگری از عدم تعادل اسکلتی عضلانی اغلب در قسمت بالایی تنه بین قفسه سینه و قسمت بالای کمر مشاهده می شود. در حالی که تمام وقت ما روی دستگاه ها خم می شود، این وضعیت گرد بر بدن تأثیر می گذارد و اغلب منجر به درد گردن می شود.

عدم تعادل عضلانی در طول زمان با عادات وضعیت نامناسب و الگوهای حرکتی تکراری رخ می دهد.

همین حالا با پوشیدن ست ورزشی و رفتن به باشگاه می توانید زیر نظر مربی شروع به تمرینات اصلاحی کنید و مشکل خود را حل نمایید.