وبلاگ

ورزش خانودگی به نام بولینگ!!!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم. امروز قصد داریم تا در مورد ورزش جذاب و خانوادگی بولینگ با شما عزیزان گفتگو کنیم پس با ما همراه باشید .

فیت بادی اسپرت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بولینگ ورزشی است با قدمت چندهزارساله!!!

 در اکتشافاتی که در مصر باستان انجام‌ شده توپ و پین های بازی بولینگ را در آرامگاه پادشاه مصری که پنج هزار و دویست سال قبل‌ از میلاد می‌زیسته پیدا کرده اند و این نشان می‌دهد که این ورزش از کی مورد علاقه مردم سراسر جهان بوده‌ است.

 هرچقدر جلوتر آمدیم این بازی جذابیتش برای افراد و مردم بیشتر شد تا جایی‌ که به ‌عنوان بازی‌ های مفرحی برای پادشاهان بریتانیا مثل ادوارد دوم و ریچارد دوم گشت و در انگلستان طرفداران خاص خود را پیدا کرد.

 این بازی در تمام اروپا و همچنین در آمریکا جزو بازی‌های محبوب به حساب می‌آید و سالن‌های بولینگ همیشه مملو از جوانان و نوجوانان و خانواده‌هایی است که می‌خواهند از این ورزش لذت ببرند همان ‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم این ورزش خانوادگی است چرا که تمام اعضای خانواده می‌توانند این ورزش را با یکدیگر انجام دهند.

 اما بولینگ قوانین خودش را در سال هزار و هشت‌ صد و نود و پنج در کشور آمریکا به شکل امروزی به رسمیت شناخت جالب است بدانید که این رشته ورزشی جذاب در سال هزار سیصد سی و پنج در کشورمان به مردم معرفی شد و آغاز به کار کرد .

حالا بیایید با هم مشخصات این بازی را مرور کنیم

  • لین

به مسیر پرتاب توپ که صاف است و شما گوی را بر روی آن هل می‌دهید تا به پین ها برخورد کند لین گفته می‌شود که حدود هجده متر طول و یک متر عرض دارد و از جنس چوب ساخته می‌شود .

  • ابروج

محلی که شما باید بایستید و گوی را به سمت پین ها حرکت دهید بر روی لین محوطه‌ی ایستادن یا ابروج گفته می‌شود که حدوداً چهار و نیم متر است و سطح آن با سطح لین کاملاً متفاوت بوده و خطی در پایان این محوطه کشیده ‌شده است و در صورت عبور شما از آن خطای شما گرفته شود .

  • پین

در انتهای این لین‌ها ده پین یا میل وجود دارد که در چهار ردیف چیده شده‌اند آن میله‌ها اصطلاحاً پین نامیده می‌شوند که وزنی حدود یک‌ و نیم کیلوگرم دارند و قد آن‌ ها در حدود چهل سانتی ‌متر است و همان‌ طور که گفتیم در چهار ردیف چیده شده‌اند که در ردیف اول یک پین ردیف دوم دو پین ردیف سوم سه پین  و در ردیف چهارم هم چهار پین قرار می‌گیرد .

  • توپ

توپ یا گوی این بازی نیز مشخصات خاص خودش را دارد این گوی حدوداً چهار تا هفت کیلوگرم وزن دارد و محیط آن نیز هفتاد سانتی ‌متر است و بر روی آن دو یا سه حفره نیز وجود دارد که انگشتان بتوانند درون آن قرار بگیرند و آن را پرتاب کند .

همان‌طور که می‌دانید هر ورزشی البسه‌ای مناسب خودش را می‌خواهد مثلاً در ورزش بولینگ شما می‌توانید لباس ورزشی یا ست ورزشی بپوشید یا حتی خانم ها  می‌توانند تیشرت ورزشی زنانه بپوشید  یا حتی  از نیم ‌تنه ورزشی استفاده کنید، این‌ها اصلا مهم نیست و کاملاً به سلیقه شما برمی‌گردد ،اصلی‌ترین چیز در البسه و ادوات ورزشی ورزش بولینگ کفش بولینگ است به دلیل این‌که از شما در برابر آسیب‌دیدگی‌های احتمالی به‌ خاطر زمینه بازی بولینگ جلوگیری شود شما باید کفش‌های مخصوص بولینگ بپوشید و پوشیدن کفش‌های معمولی در قوانین بولینگ مجاز نیست.

 نکته جالب این است که بازیکن باید با توجه به راست دست یا چپ ‌دست بودن خودش کفش‌هایش را انتخاب کند که کف یکی از آن‌ها لیز تر باشد و کف کفش دیگر خاصیت ترمزی داشته باشد .

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم .

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.