وبلاگ

نیم تنه ورزشی چه خصوصیاتی دارد؟

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت ، بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم، امروز قصد داریم تا در مورد نیم تنه ورزشی با شما گفتگو کنیم ، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نیم‌تنه ورزشی یکی از بالاپوش های ورزشی است که شما می‌توانید آن را هم به صورت تک و هم در زیر تاپ ، تیشرت و سویشرت ورزشی خود استفاده کنید .

برخی از افراد نیم‌تنه ها را با سوتین ها اشتباه می‌گیرند جالب است بدانید که هر دویشان دارای کاربردی کاملاً متفاوت با یکدیگر می‌باشند .مثلاً برخی از نیم‌تنه ها وجود دارند که کاملاً مختص به ورزش بوده و بعضی از نیم‌تنه ها نیز کاملاً فانتزی بوده و مورد استفاده آن ها به صورت روزانه می‌باشند و برخی از سوتین‌ها کاملاً اسپرت و مناسب ورزش بوده و برخی از آن‌ها مورد استفاده روزانه و یا مجلس هستند . پس هر کدام از آن‌ها دارای کاربردی متفاوت و دارای اشکال منحصر به فرد می‌باشند و شما با توجه به نیازی که دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید .

شما می‌توانید نیم‌تنه ورزشی را با شورتک ، شلوارک ،دامن ورزشی و یا شلوار ورزشی ست کرده و در فصول گرم سال که استفاده کردن از تیشرت بسیار سخت و طاقت‌ فرسا است از نیم‌ تنه ورزشی در اماکن ورزشی و در باشگاه‌ها استفاده کنید .

معمولاً خانم‌های جوان و افرادی که در قسمت شکم و پهلوی خود هیچ‌گونه چربی اضافی ندارند خواهان پوشیدن نیم‌تنه‌ های ورزشی هستند و به پوشیدن آن میل و علاقه زیادی نشان می‌دهند.

نیم‌تنه‌ های ورزشی در شکل‌ها و جنس‌های مختلفی تولید و روانه بازار گشته اند.شما برای انتخاب نیم‌تنه ورزشی مناسب با استایل و تیپ بدنی خود باید به برخی از نکات دقت ویژه‌ای داشته باشید .

همان‌طور که می‌دانید نیم‌تنه به لباسی گفته می‌شود که از سرشانه تا زیر سینه فرد را احاطه کرده و اکثر نیم‌تنه ها دارای دو بند بر روی سرشانه و همچنین یک تکه کاملاً جداگانه بر روی سینه هستند و در کل به دو نوع نیم‌تنه فانتزی و نیم‌تنه ورزشی دسته‌بندی می‌شوند .

همان‌طور که از نام آن نیز پیدا است ، مورد استفاده نیم‌ تنه‌ های فانتزی در ورزش نمی‌باشد زیرا از دوام و استحکام خوبی برخوردار نیستند و اگر شما خواهان استفاده از نیم تنه‌ های فانتزی در ورزش باشید ، پس از استفاده کردن به‌ مرور زمان به‌ وضوح شاهد افتادگی سینه خود خواهید بود ، پس بهتر است هر محصولی را با توجه به کاربرد آن استفاده کنید .نیم‌تنه‌ های فانتزی تنها برای استفاده روزانه کاربرد دارند زیرا در این نوع نیم‌تنه ها از گل‌دوزی و از انواع و اقسام مهره‌ها و تورها برای افزایش زیبایی آن استفاده شده‌ است ، پس اگر شما خواهان راحتی در حین انجام تمرینات ورزشی هستید پیشنهاد ما به شما استفاده کردن از نیم‌تنه‌ ورزشی است.

بر طبق مطالبی که در بالا گفته شد ، گفتیم که نیم‌تنه ها تا زیر سینه را پوشش می‌دهند به همین دلیل برای خانم‌های ورزش‌کاری مناسب است که خواهان نمایش دادن شکم و پهلوهای خود هستند زیرا که در این قسمت از بدن آن‌ها عضلاتی وجود دارد که دوست دارند در حین ورزش کردن و تمرین کردن دیده شود .

احتمالاً در نیم‌تنه ها دیده‌اید که در قسمت کاپ سینه آن‌ها پد هایی گذاشته شده‌است که از سینه‌ ی شما در برابر افتادگی جلوگیری کنند. معمولاً این پدها ثابت و یا متحرک بوده و هر شخصی با توجه به راحتی و همچنین نیاز خود می‌تواند هر کدام از این دو مورد را انتخاب کند.

نیم‌تنه‌ های ورزشی به‌طور کلی به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند :

نیم تنه ورزشی با حمایت کم

این نوع از نیم تنه ها برای افرادی مناسب است که ورزش آن‌ها بیشتر قدرتی بوده و حمایت کمی را از طرف نیم‌تنه خود میخواهند. ورزش‌هایی مانند یوگا ، پیاده‌روی ، دوچرخه‌سواری و ایروبیک ازجمله ورزش‌هایی هستند که قدرتی بوده و انتخاب این نوع از نیم‌تنه ها می‌تواند گزینه بسیار عالی باشد .

نیم‌تنه ورزشی با حمایت متوسط

نیم‌تنه هایی با حمایت متوسط نیم‌تنه هایی هستند که در قسمت سینه خود هیچ‌گونه کپسول و یا کاپی استفاده نشده است و این‌گونه نیم‌تنه ها مناسب برای ورزش‌های متوسط و سبک در نظر گرفته شده است که به این‌گونه نیم‌تنه ها نیم‌تنه‌ های فشرده نیز گفته می‌شود .

نیم‌تنه ورزشی با حمایت زیاد

این نوع از نیم‌تنه ها نوع دیگری از نیم‌تنه ها هستند که هم در قسمت سینه خود دارای کابل می‌باشند و هم قابلیت فشرده‌سازی سینه را برای ورزشکارانی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهد در نظر گرفته شده و می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای انتخاب ورزش‌های سخت و طاقت فرسا باشد .

انتخاب یک نیم‌تنه عالی می‌تواند فرم سینه های شما را در طول ورزش حفظ کند و سلامت شما را در حین تمرینات ورزشی تضمین کند . بهتر است برای جلوگیری از تغییر حالت سینه خود از یک نیم‌تنه کاملاً حرفه‌ای برای ورزش موردنظر خود استفاده کنید .

علاوه‌بر انتخاب نوع نیم‌تنه ورزشی بهتر است به موارد دیگری از جمله جنس آن نیز توجه زیادی نشان دهید زیرا که نیم‌تنه ها باید به‌گونه‌ای باشند که قابلیت جذب عرق را داشته و در الیاف آن از اجناس بسیار مرغوب استفاده شود تا از حساسیت پوستی جلوگیری به عمل آمده و موجب اذیت فرد ورزشکار در حین ورزش نشود. پس هنگامی‌ که قصد خرید نیم‌تنه ورزشی را دارید به کیفیت پارچه آن دقت ویژه‌ای داشته باشید .

در هنگام انتخاب نیم‌تنه از سلامت بند هایی که در دو طرف نیم‌تنه ها تعبیه شده‌است اطمینان حاصل کنید و به این نکته دقت کنید هرچقدر که پهنای این بندها بیشتر باشد ، مقاومت بیشتری را از خود نشان می‌دهد و خیلی بیشتر می‌تواند از سینه‌ی شما در مقابل افتادگی حفاظت کند .معمولاً نیم‌تنه هایی که بند های آن‌ها بسیار نازک هستند نمی‌توانند گزینه بسیار خوبی برای ورزش‌هایی با تحرک بسیار زیاد باشند .

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید نیم‌تنه به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید این است که در هنگام حرکات بسیار شدید بند نیم‌تنه به‌گونه‌ای نباشد که از روی شانه شما بیفتد و یا آن‌قدر تنگ باشد که در پوست شما فرو برود . پس بهتر است نیم‌تنه‌ای را انتخاب کنید که مناسب با سایز شما بوده و از راحتی و دوام بسیار زیادی برخوردار باشد .

برخی از نیم‌تنه های موجود در بازار به راحتی بند آن‌ها قابل تنظیم بوده و شما می‌توانید آن را متناسب با فرم بدن خود تنظیم کنید .

اکثر نیم‌ تنه ها به صورت یکسره هستند اما برخی از آن‌ها در قسمت پشت خود دارای قزن هستند و به شما امکان گشاد و یا تنگ کردن عرض نیم‌تنه را می‌دهند .

بهتر است قبل از خرید نیم‌تنه دور کمر خود را اندازه‌ گیری کنید تا در هنگام خرید کردن به مشکل بر نخورید.

برخی از خانم‌ ها علاوه‌ بر ورزش ، از نیم‌تنه ها در خانه و به صورت روزمره نیز استفاده می‌کنند ، پیشنهاد ما به خانم‌ها این است که از نوع فانتزی آن در خانه استفاده کنند زیرا از زیبایی نسبتاً بیشتری برخوردار هستند و بهتر است در منزل به‌ جای استفاده کردن از نیم‌ تنه ها از سوتین استفاده کنید تا سینه شما فرم اصلی خود را حفظ کند و شما می‌توانید از سوتین ها با شکل های متفاوت و با جنس‌های مختلف در منزل استفاده کنید. معمولاً سوتین ها دارای انواع مختلف توری ،نخی و نایلونی هستند و به صورت تک و یا ست فروخته میشوند.

پس در قسمت بالا به شما کاملاً توضیح دادیم که سوتین ها با نیم‌تنه ها کاملاً دارای تفاوت می‌باشند و متوجه شدید که برای استفاده روزانه بهتر است که به سراغ سوتین بروید .

در صورتی که شما عزیزان قصد خرید دارید می توانید با رفتن به صفحه ی اصلی سایت و دیدن کردن از محصولات ، کالای خود را انتخاب کنید و به راحتی آن را خرید نمایید همچنین شما یروران می توانید با رفتن به صفحه ی اینستاگرام مجموعه از جدید ترین احبار و محصولات فیت بادی مطلع شوید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.