وبلاگ

ورزشی جذاب به نام سپک تاکرا!

 با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم امروز قصد داریم تا در مورد ورزش جذاب سپک تاکرا با شما عزیزان گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

فیت بادی اسپرت

 یکی از ورزش های عجیبی که در دنیای ما وجود دارد و اخیرا افراد زیادی به آن علاقه مند شده اند ورزش سپک تاکرا است .

البته ممکن است شما برای اولین بار است که این اسم را می شنوید پس این مقاله برای شماست تا با آن بیشتر آشنا شوید.

 سپک تاکرا یا والیبال با پا یک ورزش قدیمی است که ساخته دست مردم آسیای شرقی و مالزی می باشد که تا به امروز همچنان محبوبیت خود را حفظ و حتی می توان گفت که آن را افزایش داده است  .

بازی سپک تاکرا با تغییرات زیادی که تا به امروز داشته توانسته محبوبیت خود را بالاتر ببرد قوانین بازی سپک تاکرا شکل و نوع زمین و همچنین ارتفاع تور شبیه به زمین بدمینتون است.

در این بازی هر تیم سه بازیکن دارد که در دو طف تور قرار می گیرند . در این بازی،بازیکن می تواند از یک تا سه بار به توپ ضربه بزند و همچنین باید تلاش کند که توپ به زمین خودی برخورد نکند.

همانطور که در اسم بازی اشاره کردیم در این ورزش شما می توانید از تمامی اعضای بدن استفاده کنید به غیر از دست ها ،استفاده از دست،از سرشانه تا نوک انگشتان در این بازی خطا محسوب می شود.

در این بازی یک نفر به عنوان سرویس زننده و دونفری که در سمت چپ و راست زمین قرار می گیرند مدافعان بازی هستند.

 این بازی از سه ست تشکیل شده،هر تیمی که دو ست از این سه ست را بگیرد برنده بازی به حساب می آید ،حد نصاب امتیاز در ست اول پانزده ،اما این قصه در ست سوم فرق می کند چرا که در ست سوم به شش این عدد کاهش میابد

انواع سپک تاکرا هوپ ،تاکرا دبل، سپک تاکرای ساحلی هستند.

 تاثیر ورزش سپک تاکرا بر سلامتی بدن

 ۱.اگر شما ویدیو های این بازی را ببینید متوجه می شوید که چقدر این ورزش تحرک بالایی نیاز دارد و تمامی بدن را وادار به حرکت می کند پس قطعا باعث سوزاندن کالری و کاهش وزن می شود

 ۲.همچنین باعث می شود که سیستم قلبی و عروقی بدن تقویت شود که این کار سبب خون رسانی بهتر به بخش های مختلف بدن می شود

 ۳. به دلیل مفرح بودن این بازی،باعث آرامش سیستم عصبی نیز می شود

 ۴.سپک تاکرا به دلیل این که همه اعضای بدن را درگیر می کند و به حرکت در می آورد،در سفت شدن ماهیچه ها به خصوص ران و ساق پا کمک شایانی می کند.

 شما می توانید با پوشیدن لباس ورزشی با دوستان دوستان خود مشغول این بازی جذاب شوید.

امروزه این ورزش قسمتی از تمرین تیم های فوتبال و فوتسال جهان گشته و در بین بازیکنان بسیار محبوب است.

حتی خانم ها نیز به این ورزش بسیار علاقمند گشته اند و با پوشیدن ست ورزشی زنانه یا تیشرت ورزشی زنانه مشغول به این بازی می شوند.

امیدواریم توانسته باشیم شما را با این ورزش به خوبی آشنا کنیم .

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.