وبلاگ

وقت آن است که به بهترین فرم بدنی زندگی خود برسید!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

فیت بادی اسپرت

تناسب اندام می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر زندگی شما داشته باشد. این کار باعث می شود که بتوانید کارهای خود را به راحتی  انجام دهید، انرژی بیشتری داشته باشید، به افسردگی کمک می کند و شما را جذاب تر می کند. اگر می‌خواهید تناسب اندام خود را بهبود ببخشید، بیاید تا نکاتی را در مورد تناسب اندام بخوانیم.

شنا می تواند یک ورزش با تاثیر عالی باشد. برای افرادی که مشکلات مفصلی دارند یا برای زنان باردار بسیار مناسب است. اگر شنا بلد نیستید، می‌توانید دویدن یا پیاده روی در داخل آب نیز انجام دهید. آب بدون ایجاد فشار به مفاصل شما مقاومت می کند.

اگر در حال انجام یک ورزش لیفت هستید و می خواهید از مفاصل خود، به ویژه زانوهای خود محافظت کنید، هرگز نباید با وزنه ای که بلند می کنید به حداکثر برسید. تلاش برای بلند کردن وزنه بیش از حد باعث پرش و تکان شما در هنگام بلند کردن می شود و این می تواند به راحتی به زانوها و سایر مفاصل شما آسیب برساند. وزنه زدن آسان به شما کمک می کند تا روی مفاصل راحت تر حرکت کنید.

برخی از افراد فکر می کنند که بلند کردن وزنه های سنگین به تنهایی آنها را خوش فرم می کند. در حالی که وزنه زدن یک شکل خوب از ورزش است، باید به خاطر داشته باشید شروع کار در ابتدا ممکن است سخت باشد اما دویدن، دوچرخه سواری و شنا همه روش های خوبی برای رسیدن به تناسب اندام هستند.

همیشه باید قبل از شروع به تمرین کردن حرکات کششی انجام دهید. سن شما مهم نیست، اگر حداقل سی ثانیه کشش را انجام دهید، انعطاف پذیری خود را حفظ می کنید. هر چه سن شما بالاتر می رود، برای رسیدن به همان نتیجه باید مدت زمان بیشتری راکشش انجام دهید. اگر بیش از چهل سال دارید سی ثانیه دیگر اضافه کنید. برای رسیدن به تناسب اندام شما باید ابتدا بدنی بدور از آسیب داشته باشید و حرکات کششی از آسیب دیدگی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کنند.

یکی دیگر از راه های داشتن تناسب اندام داشتن رژیم غذایی مناسب است پس می توانید به متخصص تغذیه مراجعه کرده و رژیم مخصوص به خود را دریافت نمایید.

اگر در حال شروع یک برنامه ورزشی هستید، خیلی به خودتان فشار نیاورید. اگر احساس درد کردید، استراحت کنید یا بقیه تمرین را بنشینید. هنگام شروع، بدن شما باید به آرامی به تمرینات عادت کند. اگر بخواهید بیش از حد به خودتان فشار بیاورید، می توانید به خودتان آسیب جدی وارد کنید. فقط به یاد داشته باشید که تحمل شما با گذشت زمان افزایش می یابد.

ورزش را به یک بازی تبدیل کنید. ببینید آیا می توانید در هر چرخه دو تکرار بیشتر انجام دهید. با افزایش شدت تمرین، وزن بیشتری از دست خواهید داد. با تبدیل کردن کاهش وزن به یک بازی برای خود، فشار و استرس ناشی از کاهش وزن را از بین می برید. ورزش خود را جدی بگیرید، اما خودتان را خیلی جدی نگیرید.

ماهیچه هایی که روز قبل تمرین کرده اید را به آرامی تمرین دهید. شما می توانید با انجام تمرینات با شدت بسیار کمتر به این هدف برسید.

اگر عضلات شکم خود را بی وقفه تمرین می دهید، تمرین عضلات کمر را نیز فراموش نکنید. اگر تمرینات عضلات کمر را نادیده بگیرید، تمرینات شکمی در واقع می تواند وضعیت بدنی بد و کمردرد ایجاد کند. یک قانون کلی خوب این است که برای هر ست شکمی، آن را با یک ست کمر با مقدار مساوی تکرار دنبال کنید.

با کفش های خود مانند شیر رفتار کنید. شیر منقضی می شود و کفش ها هم همینطور. فنر خود را از دست می دهند، بالشتک ها و کف پاها فرسوده می شوند. ممکن است ناراحت شوند و تاول ایجاد کنند. برای زمانی که فکر می‌کنید کفش‌هایتان منقضی می‌شوند، تاریخی تعیین کنید و در همان زمان برای خرید کفش‌های جدید آماده شوید همچنین بانوان لباس ورزشی زنانه و آقایان از لباس ورزشی جذاب در حین تمرین استفاده کنند زیرا این کار به بالا رفتن هر چه بیشتر روحیه آن ها و در نتیجه بهتر شدن سطح تمرینشان کمک بسزا میکند.

همانطور که می بینید، آمادگی جسمانی کاری است که هر کسی می تواند با کمی انگیزه انجام دهد. یک برنامه ورزشی برای خود تهیه کنید و با استفاده از نکات این مقاله به آن پایبند باشید.

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

سپاس که تا پایان با ما همراه بوید.