وبلاگ

تعریف استقامت در ورزش و راه های بالا بردن آن

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم ، امروز قصد داریم تا در مورد استقامت با شما عزیزان گفتگو کنیم پس لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فیت بادی اسپرت

استقامت مشکلی است که اغلب افرادی که تازه شروع به ورزش می‌کنند با آن روبه‌رو می‌شوند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا همه‌ چیز را درمورد استقامت در ورزش با شما عزیزان در میان بگذاریم .

شاید بهترین تعریف برای استقامت این باشد :

 استقامت یعنی مقاومت در برابر خستگی ناشی از فعالیت‌های سخت و برگشت به حالت اولیه سریع پس ‌از خستگی .

خود استقامت حالا به دو دسته کلی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از :

استقامت عمومی

 استقامت عضلانی

استقامت عمومی یعنی توانایی انجام کار طولانی بدون ایجاد خستگی که حاصل از توانایی سیستم گردش خون در رساندن اکسیژن به سلول و مصرف بهینه اکسیژن و دفع مواد زائد است، در واقع استقامت عمومی استقامت قلبی عروقی نیز نام دارد .

استقامت عضلانی نیز استقامتی است که فرد در اجرای حرکات دیر تر دچار خستگی شده و عملکردی بهتری دارد.

 در این ‌جا به استقامت به توانایی نگه ‌داشتن اجزای عضلانی با کیفیت بالا در مدت ‌زمان معین اشاره می‌شود.

حالا برای بالا بردن استقامت خود از چه روش‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم ؟

اولین روش بالا بردن میزان استراحت است.

 مثلاً برای دویدن طولانی و سخت ورزشکاران به عضلات سرحال و پرانرژی قطعا نیازمند هستند .

در روزهای تمرین سخت تمرین کنید و در روزهای استراحت به‌ خوبی استراحت کنید.

 در واقع ریکاوری درستی بعد از هر تمرینی انجام دهید چرا که ریکاوری درست مانع از خستگی و مصدومیت برای شما می شود.

 شما برای انجام دادن تمرینات کافیست لباس ورزشی پوشیده و با داشتن کفش مناسب شروع به دویدن کنید .دیودن برای بالا رفتن استقامت بسیار مفید است مخصوصا دوندگی با سرعتی پایین و زمان زیاد دقیقاً مثل دونده های ماراتن.

داشتن رژیم غذایی درست می‌تواند به شما برای بالا بردن استقامت بدنتان صد در صد کمک کند.پس شما می توانید با قرار گرفتن زیر نظر یک متخصص تغذیه و دریافت رژیم ورزشی به بهبود استقامت خود کمک شایانی کنید.

یکی دیگر از راه ‌های بالا بردن استقامت بدن این است که زیر نظر مربی حرفه‌ای بتوانید تمرینات قدرتی و ترکیبی را به برنامه خود اضافه کنید و البته بر روی نقاط ضعف تمرین خودتان تمرکز بیشتری داشته باشید .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آب چغندر می‌تواند سطح بالا بردن استقامت شما کمک بسیار شایانی کند چرا که  در نتیجه یک تحقیق ثابت گردید چغندر غنی از نیترات و افزایش شانزده درصدی استقامت از طریق کاهش مصرف اکسیژن کمک خواهد کرد .

تمرینات دیگری نیز وجود دارد که می تواند میزان استقامت شما را بالا ببرد و بدن شما را آماده تر کند که ما در این مقاله به آن ها اشاره نکردیم.

امیدواریم توانسته باشیم بطور خلاصه و مفید معنی و مفهوم استقامت را در ورزش به شما عزیزان بازگو کرده باشیم.

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.