وبلاگ

یوگا و فواید آن!

با سلام یه شما علاقمندان به ورزش و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت امروز قصد داریم تا شما را با ورزش جذاب و پر مخاطب یوگا بیشتر آشنا کنیم ورزشی که حسابی در کشور خودمان نیز مورد استقبال قرا گرفته و هر روز به تعداد علاقمندانش افزوده میشود، ورزشی که هم با روان و اعصاب شما و هم سلامت بدن و فیزیک شما کار دارد و بسیار سودمند است که ما فقط به بخشی از فواید آن در این مقاله اشاره میکنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

بیایید در مورد یوگا با یکدیگر صحبت کنیم ورزشی پرمخاطب آرام‌بخش و بسیار مفید برای بدن .این ورزش بسیار قدیمی است و به‌قدری شیرین و پرمخاطب است که حتی با وجود ورزش‌های پر مهیج امروزی بازهم جایگاه خود را حفظ کرده درواقع طبق اسناد تاریخ یوگا ورزش قدیمی و فرهنگی مردم هند است و جالب است بدانید در زبان سانسکریت معنی لغوی یوگا به‌معنای متحد کردن است پس می‌توان به این نتیجه رسید که این رشته برای متحد کردن افراد و کنار هم بودن آن‌ها ساخته‌شده .

از فواید بی‌شمار یوگا می‌توان به نکاتی اشاره کرد مثل آرامش ذهن و اخلاق خوب انسان کمک به طول عمر و درمجموع صلح‌طلب شدن انسان و البته هماهنگی کافی بین عصب و عضلات بدن در واقع می‌توان گفت که یوگا یک نظم متناسب و هماهنگ را بین جسم و ذهن انسان به وجود می‌آورد شما در این ورزش مرتباً به دم و بازدم می‌پردازید و باید بگوییم که این رشته به هرچه بهتر شدن انعطاف او همچنین تقویت و بالا رفتن سطح ایمنی بدن تام و بنیه شما و از همه مهم‌تر کاهش استرس‌های روزمره که می‌تواند موجب افزایش بروز بیماری‌های گوناگون در بدن شود کمک شایانی می‌کند درواقع یوگا کاری می‌کند تا شما به یک آرامش خاطر ثابت و دل‌چسب برسید .

از دیگر مزایای یوگا می‌توان به این اشاره کرد که با انجام حرکات یوگا شما آگاهی بسیار بیشتری نسبت‌به بدن خود پیدا می‌کنید و متقابلاً بدنتان قدرت‌مندتر نیز خواهد شد و جالب است بدانید استمرار در انجام ورزش یوگا باعث می‌شود که روابط اجتماعی و خلقیات روحیه‌تان نیز به‌مرور بهتر شود اصولاً یوگا افراد را شادتر آرام‌تر و قوی‌تر می‌کند.

شما مرتبا در این رشته به عمل دم و بازدم میپردازید که همین امر باعث کم شدن استرس شما و همچنین موجب ریلکس شدن و آرامش درونی شما میشود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ورزش کمک بسیار زیاد در کنترل و کاهش فشار خون دارد و همچنین ضربان قلب نیز آرام تر و مرتب تر میزند.

از دیگر ویژگی های جالب این ورزش تاثیر گذاری مستقیم در منظم شدن خواب شماست یعنی با انجام حرکات این ورزش شما ساعات خواب خود را منظم میکنید و از طرفی بسیار خواب دلچسب و آرامی را دارید که این امر از نظز پزشکان نیز بسیار توصیه میشود.

ولی فواید یوگا به همینجا ختم نمیشود و این رشته میتواند به شما برای درمان و بهبود مشکلات عضلانی و ستون فقرات کمک بسیار زیادی بکند.

فواید بسیار زیاد دیگر نیز وجود دارد که در مقالات بعدی به صورت تخصصی تر به آن ها میپردازیم ولی با یک نگاه ساده به همین فواید مطرح شده میتوان به این نتیجه رسید که این ورزش چقدر برای انسان مفید بوده و میتواند هم به سلامت جسم و هم به سلامت روان کمک کند.

نکته ی دیگری که باید به آن شاره کنیم انتخاب یک اساد خوب است، امروزه افراد زیادی هستند که با گرفتن یک مدرک شروع به آموزش یوگا میکنند اما صرفا داشتن یک مدرک نشان دهنده ی بالا بودن سطح مهارت استاد نیست پس در نظر داشته باشید قبل از این که در کلاسی شرکت کنید در مورد استاد آن تحقیقات درست و کاملی انجام دهید.

شما میتوانید این ورزش جذاب را با یک ست ورزشی زنانه زیبا و راحت انجام دهید البته در نظر داشته باشید به خاطر حرکت های کششی شما باید از البسه ای که خاصیت کشسانی دارند استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد آگاهی شما را نسبت به این ورزش جذاب و پر مخاطب ذره ای بالا ببرد و امیدواریم با انجام این ورزش به آرامش ذهنی و فکری و البته سلامت بدن مناسب برسید چرا که این ورزش تمام این موارد را شامل میشود .

سپاس از شما عزیزان

سایت فیت بادی اسپرت