وبلاگ

چرا بانوان باید به سراغ بدنسازی بروند؟

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خرسندیم که با یک مقاله ی دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم، امروز قصد داریم تا شما را با دلایل چرایی انجام ورزش بدنسازی برای بانوان بیشتر آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بیایید با هم به این سوال پاسخ دهیم که اصلا چرا خانم‌ها باید به سراغ رشته بدن‌سازی بروند دلایل زیادی وجود دارد که ما به ده نکته از معروف‌ترین آن‌ها در این مقاله اشاره می‌کنیم .

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که ورزش بدن‌سازی باعث می‌شود شما متابولیسم بدنتان افزایش یابد درواقع یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که خانم‌ها با آن مواجه هستند چربی‌های اضافه بدنشان است شما با انجام دادن حرکات و تمرین‌های رشته بدن‌سازی باعث می‌شوید تا متابولیسم بدنتان بیشتر شود و درنتیجه چربی سوزی بیشتری در بدنتان داشته باشید صددرصد این عمل باعث می‌شود تا وزنتان به حالت ایده‌آل برسد و بدن خوش فرمی نیز پیدا کنید .

نکته دومی که باید به آن اشاره کنیم کات شدن عضلات است درواقع همه مردم چه مرد چه زن دوست دارند تا عضلاتی کات شده و خوش فرم داشته باشند و درواقع برجستگی عضلات خود را به‌صورت مشهود حس کند شما با انجام دادن تمرینات ورزش بدن‌سازی می‌توانید فوق‌العاده عضلات زیبا و کات شده‌ای داشته باشید .

ویژگی سومی که شما را ترغیب به انجام فعالیت‌های بدن‌سازی می‌کند این است که این رشته باعث می‌شود تا شما استخوان‌هایتان تقویت شود و در واقع از پوکی استخوان و احتمال رسیدن به پوکی استخوان شما جلوگیری می‌کنند در واقع شما با انجام تمرینات این رشته باعث می‌شوید تا هم استخوان‌ها و عضلات تقویت شوند و فرم بهتری پیدا کنند و از آسیب‌های احتمالی و البته پوکی استخوان دورتر شوند .

دلیل بعدی که باید به آن اشاره کنیم که معمولاً یکی از اصلی‌ترین دلایل برای انجام دادن تمرینات بدن‌سازی برای خانم‌ها محسوب می‌شود کاهش چربی دور کمر و آن‌هاست به‌این‌ترتیب که شما با انجام این تمرینات و تنظیم شدن تغذیه‌تان و البته تمرینات مختص به آن ناحیه می‌توانید چربی‌های دور کمر خود و شکم خود را از بین ببرید و به فرم ایده‌آل بدنی مد نظرتان برسید .

دلیل بعدی که بسیار بسیار حائز اهمیت است بالا رفتن و افزایش اعتمادبه‌نفس شماست قطعا شما وقتی‌که به تناسب اندام برسید و لباس‌ها بر تنتان به بهترین شکل ممکن بایستند اعتمادبه‌نفس بالاتری پیدا می‌کنید و این باعث بالا رفتن روحیه و انگیزه شما و حضور شما در اجتماع می‌شود .مثلاً فرض کنید شما به باشگاه بدن‌سازی رفته‌اید و می‌خواهید تمرین کنیم وقتی فرم و شکل بدنتان ایده‌آل و مناسب باشد می‌توانید با یک نیم‌تنه ورزشی کاپدار بسیار زیبا و یک شعر والک بسیار زیباتر همچون جواهری در سالن ورزشی بدرخشید و خودتان نیز با دیدن خود در آینه لذت ببرید .

دلیل بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که شما با انجام این تمرینات آمادگی جسمانی و بدنی خود را بالا می‌برید و درصد ریسک رسیدن به آسیب‌های احتمالی را از خود دور می‌کنید .

از دلایل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که شما با انجام این ورزش سطح انرژی خود را بیش‌از پیش می‌کنید در واقع این ورزش باعث می‌شود تا انرژی شما در بشکه تخلیه‌شده و آرامش خاطر خاصی نیز به شما القا گردد و همچنین با تقویت عضلات بدنتان خستگی روزانه شما بسیار کمتر از سابق خواهد شد

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که شما با انجام ورزش بدن‌سازی به فرم ایده‌آل بدنی خود می‌رسید چیزی که شاید اصلی‌ترین دلیل برای انجام این رشته باشد .

دلایل بسیار زیاد دیگر نیز برای انجانم این ورزش وجود دارد که ما به معروف ترین آن ها اشاره کردیم. در کل رشته بدنسازی از جمله رشته هایی است که در صورت اصولی اجرا شدن مزایای بسیار زیادی برای ورزشکار دارد اما باز هم تاکید میکنیم که باید زیر نظر مربی متخصص تمرینات و حرکات ورزشی شما انجام شود و انجام سرخود این حرکات بسیار میتواند آسیب زا باشد همچنین شما باید برای تغذیه خود از متخصص تغذیه استفاده کنید چرا که در طول ورزش شما نیازمند تمام مواد غذایی از هر دسته ای هستید که متخصص تغذیه میزان مصرف شما را مشخص خواهد کرد پس در نظر داشته باشید از رژیم های سرخود دوری کرده و از متخصصین کمک بگیرد.