وبلاگ

ورزشی جذاب و هیجان انگیز به نام پاورلیفتینگ!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که می توانیم با یک مقاله تخصصی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم، امروز قصد داریم تا در مورد ورزش پاورلیفتینگ گفتگو کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از ورزش‌ های هیجان‌ انگیز و قدرتی دنیا ورزش پاور لیفتینگ می‌باشد که در این ورزش ، ورزشکاران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و سعی می‌کنند تا سنگین‌ ترین وزنه را بزنند .

در حقیقت این ورزش بسیار شبیه به ورزش وزنه‌ برداری می‌باشد زیرا در این ورزش هر فردی که سنگین‌ ترین وزنه را ثبت کند ، قهرمان به حساب می‌آید . در این ورزش می‌بایست حداکثر نیروی عضلانی خود را برای انجام دادن هر حرکتی به کار بگیرید .

اگر شما خود را برای انجام مسابقات پاورلیفتینگ آماده کرده باشید ، خواهید دید که در این مسابقات سه داور حضور دارند که به ورزشکاران نمره قبولی می‌دهند که در این مسابقات باید شما بر طبق استانداردها عمل کنید تا امتیاز به شما داده شود .

داورها در این‌ گونه مسابقات سه حرکت اصلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و هر شخصی که در زمینه پرس نیمکت ، اسکات و دد لیفت رکورد دار باشد قهرمان محسوب می‌شود. هدف اصلی این رشته ورزشی افزایش قدرت می‌باشد .

این رشته یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی است که تاریخچه آن به یونان باستان برمی‌گردد و در این رشته مردانی بودند که برای اثبات کردن قدرت مردانگی خود اقدام به بلند کردن سنگین‌ ترین وزنه‌ ها می‌کردند و به‌ همین دلیل این نوع نمایش‌ ها بسیار پرطرف‌ دار بوده‌ است .

این ورزش به دو نوع مجهز و کلاسیک طبقه‌ بندی می‌شود .

در نوع کلاسیک هیچ‌گونه تجهیزاتی برای ورزش کردن وجود ندارد اما در نوع مجهز ، با استفاده از تجهیزاتی اقدام به ورزش کردن می‌کنند .

شاید برخی از افراد وجود داشته باشند که ورزش بدنسازی را با پاورلیفتینگ اشتباه بگیرند . درحالی که با هم متفاوت می‌باشند ، اما در واقع دارای شباهت‌هایی نیز هستند .

در هر دو این ورزش‌ها از وسایلی همچون دمبل ، هالتر و سایر تجهیزاتی که برای تمرینات مقاومتی احتیاج است استفاده می‌شود و هدف از انجام دادن این تمرینات افزایش عملکرد بدنی می‌باشد .

همان‌ طور که در بالا نیز ذکر کردیم ورزش پاور لیفتینگ در سه حرکت انجام می‌پذیرد درحالی که هدف بدنسازی به حداکثر رساندن توده عضلانی بدن و همچنین به کاهش رساندن چربی‌ های بدن می‌ باشد .

هر کدام از ورزش‌ های ذکر شده دارای فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن هستند اما هر کدام دارای نکات منفی نیز می‌ باشند که هر فرد ورزش‌ کاری با توجه به سطحی که در حال تمرینات است ، می‌تواند یک روال عالی برای تناسب اندام خود داشته باشد .

شما برای افزایش قدرت و حفظ تناسب اندام خود می‌توانید به ورزش پاور لیفتینگ روی بیاورید و همچنین برای بهبود تراکم استخوان خود و بالا بردن قدرت عضلانی خود به این ورزش مفید بپردازید .

همان‌ طور که می‌دانید انجام دادن این ورزش نیازمند قدرت زیادی بوده ، پس شما می‌توانید با انجام دادن حرکت دد لیفت و اسکات‌ های سنگین ، قدرت بدنی خود را افزایش دهید . همچنین هنگامی‌ که پا به سن می‌گذارید موجب تقویت و نیرومندی عضلات بدنی خود می‌شوید .

علاوه‌ بر فوایدی که در بالا ذکر شد ، انجام دادن این ورزش موجب سلامت کلی بدن شما و هرچه زیباتر شدن شکل ظاهری بدن شما می‌شود ، اما انجام دادن این ورزش و دیدن نتیجه‌ای بسیار مثبت و عالی از آن ، نیازمند صبوری فرد ورزشکار است تا رفته‌ رفته بدن خود را تقویت کند و شاهد پیشرفت‌ های قابل‌ ملاحظه‌ای در بدن خود باشد .

هنگامی‌ که شما به انجام دادن این ورزش می‌پردازید اهمیت ریکاوری را دست‌ کم نگیرید زیرا ماهیچه‌ های بدن شما پس از انجام دادن تمرینات باید فرصتی داشته باشند تا استراحت کنند و بتوانند از قبل قوی‌تر باشند و رشد بهتری داشته باشند .

بانوان به راحتی می‌توانند قبل از انجام دادن این ورزش از لباس ورزشی زنانه مناسب استفاده کنند تا این ورزش را دل‌ چسب تر کند .

این ورزش جزو ورزش های محبوب و پر طرفدار در جهان محسوب می شود که هر روزِ به علاقمندان آن افزوده می شود که تعداد قابل توجهی از این علاقمندان خانم ها می باشند.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در مورد ورزش محبوب پاورلیفتینگ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.