وبلاگ

والیبال و جذابیت های بیشمارش!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی امروز قصد داریم تا با شما در مورد ورزش جذاب والیبال صحبت کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

از دیرباز ورزش والیبال در ایران محبوبیت بسیار بالایی بین مردان و زنان ایرانی داشته‌است و در چند سال گذشته با پیشرفت چشمگیر رشته والیبال در ایران این علاوه دوچندان شده‌است بیایید تا در مورد این رشته زیبا و پرمخاطب کمی اطلاعات به دست بیاوریم .

والیبال در فوریه سال ۱۸۹۵ توسط فردی بنام ویلیام جی مورگان که دانش‌آموخته رشته مدیریت تربیت‌بدنی بود در ایالت ماساچوست امریکا ابداع و معرفی شد شاید خود مورگان هم فکر نمی‌کرد روزی ورزشی که ابداع کرده این‌چنین در دنیا سروصدا کند و مورد استقبال قرار بگیرد.

اما والیبال در سال ۱۳۵۴ به‌صورت رسمی در ایران شروع به فعالیت کرد و تا به امروز این فعالیت ادامه داشته و تیم ملیه ما موفقیت‌های بسیار زیادی کسب کرده‌است پربی‌راه نیست اگر بگوییم ما با اقتدار قدرت اول والیبال آسیا هستیم و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم .

همان‌طور که می‌دانید والیبال به سه ست بیست و پنج امتیاز تقسیم می‌شود یعنی هر تیمی بتواند سه ست را ببرد و زودتر به امتیاز بیست و پنج برسد برنده بازی است ممکن است هر دو تیم دوستت را برنده شوند و کار به ست سوم کشیده شود که در آن‌جا هر تیمی زودتر به امتیاز پانزده برسد برنده می‌شود هرچند که اختلاف تیم برنده در هر ست نسبت ب تیم بازنده باید دو امتیاز بیشتر باشد مسابقات زیادی نیز در سطح والیبال در جهان انجام می‌شود که معروف‌ترین و مهیج‌ترین آن مسابقات المپیک است که هر چهارسال یک‌بار برگزار می‌شود جام‌جهانی لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی قاره‌ای نیز از دیگر بازی‌های حساس و پرمخاطب این رشته به حساب می‌آید البته از لیگ‌های داخلی کشورهای صاحب والیبال مخصوصاً کشور خودمان نباید غافل شویم که بسیار پرطرف‌دار مهیج و نفس‌گیر پیش می‌رود .

این بازی نیز مانند بازی‌های دیگر و رشته‌های دیگر قوانین خاص خود را دارد که ما به چند تا از آن‌ها اشاره می‌کنیم مثلاً در زمان رد شدن توپ از تور به‌هیچ‌عنوان نقطه‌ای از بدن فرد والیبالیست نباید با تور یا آنتن برخورد داشته باشد و توپ نیز نباید به آنتن بخورد یا مثلاً از معروف‌ترین این مقررات می‌توان به زدن سرویس اشاره کرد که پای سرویس زننده روی خط نباید باشد یا هیچ تیمی نمی‌تواند در زمین خود بیشتر از سه ضرب به توپ ضربه بزند هل دادن توپ خطاست و توپ اگر خارج از ناحیه مقررشده بازی به زمین فرود بیاید امتیاز به نفع تیمی است که توپ در خارج از زمینش به فرود آمده و از این قبیل مقررات درواقع مقررات هستند که این بازی را شکل می‌دهند نه‌تنها این بازی تمام بازی‌ها نیاز به مقررات دارند و مقررات شاکله اصلی این بازی‌ها هستند و بدون مقررات نمی‌توان بازی را پیش برد .

هر تیم می‌تواند دوازده بازیکن داشته باشد که شش نفر از آن‌ها در زمین حضور دارند تعداد داوران ده نفر است و این بازی را آن‌ها قضاوت می‌کنند .

والیبال در بین خانم‌های ایرانی نیز بسیار پرطرف‌دار بوده و خانم‌های ایرانی با پوشیدن ست ورزشی زنانه بسیار جذاب و شیک به این ورزش می‌پردازند ورزشی که باعث بالا رفتن سطح روحیه آن‌ها و انگیزه آن‌ها می‌شود جالب است بدانید که این ورزش هم به‌صورت آماتور و هم به‌صورت حرفه‌ای در ایران در حد عالی برگزار می‌شود مثلاً مردم به‌صورت آماتور برای تفریح و دور هم بودن این بازی را بازی می‌کنند و واقعاً در سطح بالایی هم‌بازی می‌کنند و در سطح حرفه‌ای‌ام که نتایج تیم‌ملی در سال‌های گذشته نشان‌دهنده بالا بودن کیفیت والیبال در سرزمین ما است.

این ورزش هم در ساحل و هم در داخل سالن و هم در چمن برگزار میشود که شکل نفرات در هر کدام متفاوت است . این ورزش بسیار پولساز محسوب میشود .

از آن جهت که محبوبیت بسیار بالایی دارد و پخش تلوزیونی نیز دارد همیشه مورد استقبال اسپانسر ها قرار میگیرد به طوری که برای اسپانسری تیم ملی همیشه شرکت های زیادی در صف انتطار هستند.

امیدواریم توانسته باشیم تا بخش کوچکی از تاریخچه و مقررات و جذابیت های این رشته ی پر از حس خوب و محبوب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و سطح آگاهی و اطلاعات شما را نسبت به این رشته افزایش داده باشیم.