وبلاگ

هر آن چیزی که باید از لباس ورزشی بدانید!

با سلام خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی سایت فیت بادی اسپرت بسیار خوشحال و خرسندیم که با یک مقاله ی دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم، امروز قصد داریم تا در مورد لباس ورزشی و خصوصیاتی که یک لباس ورزشی باید داشته باشد با شما عزیزان گفتگو کنیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لباس ورزشی ازجمله البسه ای است که افراد ورزشکار در هنگام ورزش کردن به تن می‌کنند و شما می‌توانید با توجه به نوع ورزش خود و همچنین فرم بدنتان لباس ایده آل خود را خریداری کرده و از پوشیدن آن در حین ورزش کردن نهایت استفاده را ببرید.

لباس ورزشی دارای تنوع بسیار زیادی از نظر کیفیت پارچه ،جنس و رنگ می‌باشد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود اقدام به خرید این پوشاک ورزشی بسیار جذاب کنید .این که لباس شما مارک ایرانی باشد و یا خارجی هیچ تفاوتی نمی‌کند بلکه درنهایت راحتی شما در حین ورزش کردن از همه‌ چیز مهم‌تر است.

همان‌طور که می‌دانید افراد ورزشکار در هنگام ورزش کردن از تحرک و جنب و جوش بسیار زیادی برخوردار هستند ، پس باید جنس لباس ورزشی که انتخاب می‌کنید دارای ویژگی‌های و نکات مثبت بسیار زیادی باشد. از جمله ویژگی هایی که میبایست در حین خرید لباس ورزشی به آن توجه کنید ، دقت کردن به این نکته است که لباس شما قابلیت جذب عروق بدن را داشته باشد و هنگامی‌که بدن شما به دمای بالایی می‌رسد هوای گرم داخل پیراهن را به خوبی به خارج از لباس انتقال دهد و زمانی که شما از لباس به مدت بسیار طولانی استفاده می‌کنید بدن شما را خنک نگه‌داشته و لباس کاملاً خشک باشد . از دیگر نکات مثبتی که لباس ورزشی باید داشته باشد مقاومت بالای آن است که در برخی از رشته‌های ورزشی به علت تنشی که در بین رقبای ورزشی وجود دارد امکان پاره شدن لباس وجود دارد پس در ورزش‌هایی مثل فوتبال و یا کشتی لباس باید از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر کشیده شدن پاره نشود .در برخی از ورزش‌ها مانند ژیمناستیک که بدن بسیار کش می‌آید بهتر است لباسی را انتخاب کنید که خاصیت کشسانی فوق‌العاده بالایی داشته باشد تا شما بتوانید حرکات خود را بدون هیچ‌گونه محدودیتی و به راحتی انجام دهید .

همان‌طور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم لباس‌های ورزشی دارای جنس‌های مختلفی هستند. از جمله جنس‌هایی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم لباس‌های نخی و یا پنبه‌ای هستند که به راحتی قابلیت جذب عروق را دارد و اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بدنتان بسیار حساس است جالب است بدانید این جنس از لباس‌ها برای جلوگیری از حساسیت دادن و عرق سوز شدن بسیار گزینه عالی بشمار می‌آید .

پارچه ملانژ ، از دیگر جنس‌های پارچه لباس ورزشی است که شما می‌توانید این نوع از پارچه‌ها را که از درصد نخ و پلی استر تشکیل‌ شده است را به راحتی در انواع رشته‌های ورزشی استفاده کنید .این نوع جنس از لباس‌ها به دلیل پلی استر به‌ کار رفته در الیاف پارچه در هنگام شستشو تغییر شکل و حالت نداده و انسجام خود را حفظ می‌کند . اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بسیار عرق می‌کنید برای جلوگیری از بوی بد عرق بهتر است که از لباس‌هایی که دارای الیاف مصنوعی هستند استفاده نکنید .

خانم‌ها و آقایان در هنگام ورزش کردن از لباس ورزشی استفاده می‌کنند و پیشنهاد ما به شما این است که از لباسی استفاده کنید که در هنگام ورزش کردن به شما حس بسیار خوبی را انتقال دهد و همچنین اگر لباس شما به شکلی باشد که مورد پسند تان باشد موجب افزایش اعتمادبه‌نفس شما شده و در نتیجه ورزش کردن برای شما بسیار لذت‌ بخش‌ تر می‌شود .

هنگامی‌که شما لباس ورزشی‌ را که خریداری کرده‌اید را دوست داشته باشید و به آن علاقه داشته باشید ، در واقع در هنگام ورزش کردن تمایل بیشتری از خود نشان داده و با شور و اشتیاق بیشتری ورزش می‌کنید .

لباس ورزشی که انتخاب می‌کنید علاوه‌بر جنبه زیبایی ، باید بسیار راحت باشد تا در هنگام ورزش کردن احساس راحتی بسیار زیادی داشته باشید و تمرینات ورزشی برای شما طاقت‌ فرسا نشود .

معمولاً جنس انواع البسه‌های ورزشی به گونه‌ای است که چروک نمی‌شود و هیچ‌گونه احتیاجی به اتو کردن ندارد .

معمولاً لباس‌های ورزشی که در آن‌ها الیاف مصنوعی به‌ کار رفته است دیرتر خراب می‌شوند و دارای عمر بسیار طولانی‌تری نسبت به الیاف طبیعی هستند اما به این نکته توجه کنید که لباس‌هایی با الیاف طبیعی قابلیت جذب عروق را دارا بوده و همین عامل موجب می‌شود تا پوست بدن شما دچار آسیب‌دیدگی نگردد .البته شما می‌توانید با توجه به آب‌وهوای محیط خود اقدام به بهترین پوشش را در محیط‌های ورزشی بکنید و از لباس مناسب فصل و دمای محیط زندگی خود استفاده کنید .

تاکید زیاد ما برای پوشش شما در محیط باشگاه به این دلیل است که بالا رفتن بیش‌ از حد دمای بدن در هنگام ورزش کردن بسیار خطرناک است و می‌تواند موجب سکته قلبی شود .بنابراین از لباس مناسب استفاده کنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام اتمام ورزش خود و زمانی که به خانه بازگشتید، اقدام به شستشوی لباس‌های خود کنید، زیرا شما در حین ورزش کردن تحرک بسیار زیادی داشته‌اید و در لباس شما انواع باکتری‌ها تجمع پیدا کرده‌اند .پس سعی کنید با حوصله و دقت زیاد لباس‌های خود را شستشو دهید و تنها با مایع لباس‌ شویی و نرم‌کننده ، لباس‌های خود را شستشو دهید و آن ها را پس از شستشو در زیر نور آفتاب و در فضایی باز آویزان کنید تا کاملاً خشک شود.

سعی کنید در هنگام شست و شوی لباس‌های ورزشی خود را از سایر لباس‌هایی که به‌طور روزانه در خانه استفاده می‌کنید جدا کرده و هیچ‌گاه اقدام به شستن لباس‌های خود ب طور هم‌زمان نکنید ، مخصوصاً اگر لباس‌های شما به رنگ سفید هستند .سعی کنید در هنگام شستن لباس‌ ورزشی خود به‌ هیچ‌ عنوان از آب گرم استفاده نکنید و لباس‌ها را تنها با آب سرد شستشو دهید .همچنین برای جلوگیری از خشن شدن جنس لباس‌های خود از مایع لباس‌ شویی مناسب استفاده کنید .

لباس‌های ورزشی در انواع رنگ‌های سفید، مشکی ، قرمز ، آبی ، صورتی ، زرد ، نارنجی ، طوسی ،سبز ،کرم و انواع و اقسام رنگ ها وجود دارد و شما چه خانم باشید و یا آقا میتوانید از تمامی رنگ ها استفاده کنید و انگیزه و روحیه خود را در حین تمرینات ورزشی بالا ببرید.برای این که روحیه شما تقویت شود ، پیشنهاد ما به شما استفاده کردن از رنگ‌های روشن است .برخی از آقایان هستند که تنها از رنگ‌های تیره در محیط ورزشی استفاده می‌کنند اما پیشنهاد ما به آقایان استفاده کردن از سایر رنگ‌ها نیز هست تا علاوه‌بر بالا بردن روحیه خود در حین تمرینات ورزشی به عادت کردن به پوشیدن رنگ های شاد نیز بپردازند تا نشاط به باشگاه های ورزشی ورود پیدا کند.

برای رعایت بهداشت در اماکن ورزشی سعی کنید در صورت لزوم از زیرانداز ورزشی پارچه‌ای استفاده کنید و برای پاک کردن عروق بدن خود از یک حوله تمیز و نرم استفاده کنید و هیچ‌گاه وسایل شخصی باشگاه خود را به کسی قرض ندهید .

همان‌طور که می‌دانید عروق بدن شما اگر بر روی دستگاه‌های ورزشی بماند موجب امراض پوستی در سایر افراد می‌شود پس بهتر است از دستمال مرطوب ، جهت پاک کردن عروق بدن خود بر روی دستگاه‌های ورزشی استفاده بکنید و حتما بعد از تمرینات ورزشی همان‌طور که در متون بالا نیز به آن اشاره کردیم لباس‌های خودتان را بشویید و بهداشت را در اماکن ورزشی کاملاً رعایت کنید تا علاوه‌بر حفظ سلامت خود به سلامت دیگران نیز لطمه وارد نکنید .

لباس ورزشی دارای انواع بسیار مختلفی است و هر فرد ورزشکار می‌تواند با توجه به نوع ورزش خود اقدام به انتخاب لباس ویژه خود کند. بهتر است قبل از خرید لباس ورزشی ،اطلاعات جامعی در مورد آن پیدا کنید .

هر فرد ورزش‌کاری به بالاتنه ورزشی احتیاج دارد و به این منظور می‌تواند از پیراهن ، تاپ و یا نیم‌تنه ورزشی استفاده کند .انتخاب شما هر کدام از موارد که باشد می‌بایست الیاف لباس ورزشی شما به‌گونه‌ای باشد که متناسب با سایز بدن شما بوده و به گونه‌ای نباشد که خیلی تنگ و یا گشاد بوده و همچنین قابلیت جذب رطوبت را نیز داشته باشد .

علاوه‌بر بالاتنه ورزشی افراد ورزشکار به پایین تنه ورزشی نیز احتیاج دارند که می‌توانند از شلوار ، شلوارک و یا شورتک ورزشی استفاده کنند که پایین تنه های ورزشی نیز همانند بالاتنه های ورزشی باید دارای خصوصیات فوق باشند تا فرد ورزشکار در حین تمرین کردن احساس راحتی فراوانی را داشته باشد .

اگر به متون بالا توجه کرده باشید گفتیم که لباس ورزشی که انتخاب می‌کنید نباید گشاد باشد .بر خلاف باور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند لباس ورزشی هرچقدر که گشادتر باشد راحت‌تر است ما به شما می‌گوییم که سخت در اشتباه هستید ، زیرا لباس ورزشی باید کاملاً با بدن شما فیت باشد تا در هنگام ورزش کردن تمرکز شما از دست نرود و تغییرات سایز شما بسیار در لباسی که فیت باشد ملموس‌تر خواهد بود .همین عامل موجب می‌شود تا انگیزه شما در حین ورزش کردن بالا برود .

در قسمت‌های بالاتر به این نکته پرداختیم که برای افزایش روحیه خود از لباس‌های ورزشی با رنگ شاد استفاده کنید اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید لاغرتر به‌نظر بیایید می‌توانید از لباس‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید .همچنین برخی از طرح‌ها نیز وجود دارد که شما را لاغرتر از چیزی که هستید نشان می‌دهد و شما می‌توانید برای ظریف‌ تر به‌نظر رسیدن اندام خود از طرح‌هایی استفاده کنید که موجب باریک‌تر به‌نظر رسیدن اندام شما می‌شود .

بهتر است در هنگام ورزش کردن از لباس ورزشی باکیفیتی استفاده کنید و اگر نوع ورزش شما به گونه‌ای است که احتیاج به استفاده کردن از لوازم جانبی دارید سعی کنید حتما آن‌ها را خریداری کنید .

در هنگام ورزش کردن سعی کنید از لباس مناسب فصل خریداری کنید و از استفاده کردن از زیورآلات به‌شدت پرهیز کنید تا موجب آسیب‌رساندن به خود و اطرافیان در اماکن ورزشی نشوید .اگر رشته ورزشی شما به‌گونه‌ای است که باید از ساعت استفاده کنید سعی کنید از ساعتی بسیار ساده و به‌ دور از تجملات و بدون آویز ساعت استفاده کنید تا موجب حواس‌پرتی ورزشکاران و خطراتی که ممکن است در حین استفاده از دستگاه‌های ورزشی پیش بیاید نشوید.

سعی کنید بر طبق نکات گفته‌شده و فاکتورهایی که در بالا مختصراً برای شما قبل از خرید کردن لباس ورزشی و انواع پایین تنه های ورزشی آوردیم ،از تمامی مشاوره های ما استفاده کرده و به سلامت خود در حین تمرینات ورزشی اهمیت دهید.

در صورتی که شما عزیزان قصد خرید دارید می توانید با رفتن به صفحه ی اصلی از محصولات مجموعه دیدن کرده و به راحتی خرید خود را انجام دهید همچنین شما سروان می توانید با رفتن به صفحه ی اینستاگرام فیت بادی از جدید ترین محصولات ما آگاه شوید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.